God morgon 2010-04-07
Morgon
Vädret ser lovande ut för dagen lite moln på himmlen och 0 gradigt. Ska vara i Norrtälje redan kl 8 och skriva kontrakt på en häst jag ska sälja sedan en del andra ärenden innan alla påsklovs lediga vaknar
Jippi jag hittade några vårtecken en snödroppe som kämpat sig upp och en fästing på katten i all snö
Till kvällen styrelsemöte och Qurry för följa med så att vi hinner med lite ridning i ridhuset innan
ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Mulet och flera plusgrader, är det vår eller? Fåglarna kvittrar förtjust utanför och snön sjunker sakta ihop.
Idag blir det butiken och ikväll farmorkväll.
Morrn!
Gråmulet och regnigt, typiskt varannandagsväder nu. En massa pappersjobb väntar. Ska kanske ta tag i ägarbyteshögen som blivit senaste 14 dagarna. Hög tid!
Annars är huset fullt med påsklovsfirande barn, så det lär bli fullt ös.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morron
Här ser det ut som att solen tänker titta fram……vi hoppas på det.
Pållarna ska bli fina i fötterna nu på morgonen och sedan ska Maja rida Njord i ridhuset.
Ha en bra onsdag!!
God morgon!
Nyss uppstigen och hästarna utfodrade. Ska köra en sväng innan lunch och sedan få fikabesök. Inget annat inplanerat. Jo, väntar på att solen ska titta fram bakom molnen, för det är så gott.
Ha det bra!
# 3 Lustigt! När ni har fint väder, har vi grått och tvärtom!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Hallå alla!
Här är lite grått, men ganska varmt ute, hoppas solen kommer så småningom…..
Hästarna ute i geggan, kaffe har jag fått och en tur till stan för att handla blir det nu. På eftermiddagen blir det kaffe hos min mamma som fyller 88 i dag!
Så här ser det ut i min sommarhage, miljoner klosterklockor som blommar!
Ha en bra dag!
#5 Hmmmm…tyvärr har den inte kommit, det blir gråare i stället, typiskt!

God Morgon! Lite segt i dag satt uppe och slet med reflektioner på Hundra sätt att tänka den handlar om Reggio Emilias förskolepedagogik. Här är det grått i dag igen vi fick se solen på em i går men i dag tror jag inte den kommer att visa sig. Ska ta och dra fram transporten och se om den rullar, har stått några månader nu. Gör den det så bär det av till banan med Garrilina och Miranda för ett montépass var. Ska bli spännande och se vad Miranda tycker om det är nog 12 års sedan hon besökte en bana sist och då nere i Tingsrydstrakten.
I kväll blir det till att fortsätta reflektera men då över boken Möjligheternas barn i möjligheternas skola som handlar om Bifrostpedagogiken.
#6 Vad härligt det ser ut, dröjer ett tag tills det blir några vårblommor här.

God morgon
Här är det strålande sol i dag och 10.8+grader ute och i solen var det nu 16+ grader ute , härligt väder , man blir klart mycket piggare av det.
Ska snart köra iväg med Amanda till tandläkaren , sen hem och fixa i stallet lite och Hälge ska bli tömkörd idag igen , han har fått lite vila pga min kropp inte velat som jag vill.
Ha en underbar dag idag
Här försöker solen tränga sig igenom diset och den lyckas stundtals, runt 10 grader varmt är det
.
Har varit ute och tömkört min exmoor idag, det var ett tag sedan, ca 8 månader
. Hade problem att få fast däckeln, gjorden ville inte riktigt räcka till. Tjock ? Näe jag tror den har krympt…
Ha en bra dag
# 6 Fantastisk syn!
Det blev ingen körning idag utan flickorna ville rida en sväng. Så Dorina och Tigelilja fick en lång skrittpromenad idag och de gillar att komma ut från hagen.
Sen har jag borstat och borstat alla i hagen idag, det tar aldrig slut. Så nu är jag hårig utanpå kläderna, i näsan och jag tror att jag har i munnen med.