Godmorgon 10-04-03
Godmorgon i landet!
Ingen sovmorgon idag inte, vi vaknade redan halv sex… Mulet och några minusgrader än så länge, det ärutlovat mer plusgrader under dagen. Snön har sjunkit ihop rejält, och vägarna var intressanta under gårdagen. Vi var ute och körde shettisarna, och det var ömsom barmark och ömsom tjugo centimeter slask.
Idag blir det butiken och sedan göra litet påskmat,

Morgon
Härligt att få vakna till strålande sol och några grader minus Förra året satt jag på altanen och drack kaffe samt tittade på mina ny planterade sommarblommor Har inte sett en pense i affärerna ännu. Men i år kommer det nog ta ett par veckor till innan det är dax för blommor
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Härlig sol här med, igår satt jag mot husväggen och blundade och njöt av solen. Jag har köpt minipåskliljor, tänkte ställa ut en kruka på trappen, men det gäller att ta in dem på kvällen bara.
Idag kommer brorsan på besök med sina barn, det ska bli trevligt!
Ha en bra påskafton och hoppas ni får många påskägg!
God morgon!
Här är det solsken och -2 det blir nog en fin dag. Hästarna är ute och äter frukost nu är det min tur att äta. Idag blir det att tvätta brunstsvansar och ben.
Ha en härlig dag!
Morrn!
Strålande sol och kallt här. Grabbarna på crossbanan idag igen och Elin soven ännu. Håller på att förbereda frukost i lugn och ro. Ingen frulle på sängen idag.
Grannarna har åkt iväg, så jag är flasklammsmatare i två dagar nu. Som tur är vill hans mor veta av honom, men hon har ingen mjölk, och det är där vi kommer in i bilden.
Ha en bra påskafton!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Strålande sol och blå himmel……..idag blir det att vara ute mest hela tiden i det fina vädret.
Till skillnad mot Karisma så köpte jag penseer i onsdags som jag ska plantera idag….härligt!
Blir även körning förstås.
Vill också visa er en härlig bild som jag tog igår på Grus 31 och barnbarnet Hallon 1…..de fick gå ihop igår när pappa var på körning och Grus leker som en unghäst!!
Kuckeliku på er alla!
Lite frostigt fortfarande, har varit -3 i natt, men det ser ut att bli en fin påskafton, hörde massor av sjöfågelläten från kräftdammarna när jag hämtade tidningen, mysigt! Hästarna är ute och kaffet urdrucket. Skall förbereda lite för påskbordet tillsammans med goda vänner.
Ha det gott!

God morgon. Ska alldeles strax gå ut och släppa ihop Russin med Poffi och Birk. De fick hälsa över boxkanten igår när jag tog in mina och Birk blev nog lite kär på en gång
. Men när Poffi stoppa in huvet och ville hälsa så vände Russin bort huvet, inte lika intressant. Ska iaf ta med kameran och försöka fånga de på bild.
Har inget annat inplanerat idag. Barnen ska få leta påskägg både hemma och hos farmor. Sen får vi nog äta ägg eftersom barnen målade några stycken igår.
Ha en underbar Påskafton. Nu ska jag gå ut !!!
God förmiddag!
Här är de uppehåll. än så länge i går var de snö, regn och lådesil som vi säger på Malungsmål.
Försov mig i morse så Häatrana kom ute lite senare än vad jag hade tänkt. Idag blr de bara jobb för mig jobbar mellan kl. 9 - 19.30 .
Imorgon kan de bli mera som jag har bytt pass till en morgon istället för kväll!
Ha en trevlig påskafton.

God förmiddag! Morgonens sol har gått i moln så nu är det grått, har varit minusgrader i natt så det var skare upptäckte unghunden. Det gick att gå till grannen och kolla vad de hade på tomten, då stänger hon även av hörseln av någon konstig anledning….
Ska klä om och åka iväg en sväng till stan för att handla jag har mjölkbrist, efter det blir det lunch hos mor och far. Lite stallgöra sedan och att stoppa in lammbogen i ugnen som det blir till middag.
Ha en skön påskafton.
God eftermiddag och glad påsk!
I morse möttes jag av en lös häst i stallet.. och givetvis vrålbrunstade hon.. Så där stod 2 hingstar som va mindre glada.. Tur dom är så lugna av sig ändå..
Nu väntas det påskmiddag..

Nu är både lunch och middag avklarade så nu blir det slappa resten av kvällen. Fick Memmi till efterrätt på lunchen lika gott som vanligt. Solen kom fram igen på fm. har varit en helt underbar dag.
God kväll!
Äntligen kom de första lammen! Två fina tacklamm av en av de äldsta tackorna. Vad kul det såg ut när baggarna kom och tittade på de små! De två äldre kollade och gick iväg men den yngre baggen var väldigt nyfiken - så där små får hade han aldrig sett förut! Han stod där länge och funderade.
Första russfölet jag fick här hemma fick en enorm fårpublik! Alla tackorna ställde sig på rad vid stängslet och tittade på den lille! Synd att jag inte hade en kamera med mig då!
Nu väntar en månad av lammningar och passningar - sova får jag göra sedan. Ett föl väntas även i slutet av april och två kommer i mitten av maj! Sedan kanske man kan få det lite lugnt. Fast stängslen måste ju också fixas vartefter. Det känns inte så aktuellt när snödrivorna ligger meterhöga på stallbacken!