Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 1197 ggr
Prenses
2010-03-29 13:01
0

Camping?

Hej! Lite ur spår här, men min sambo Simon och jag har tänkt oss att köra iväg på en liten roadtrip i sommar med husbilen. Vet inte riktit ännu vart och när, men nu behöver jag tips på ställen som är värda att se i Sverige, både i Norra Sverige (kanske speciellt där) och lite i Stockholmsområdet. Om det kommer att finnas ngr hästevenemang där som har med russ att göra skulle det uppskattas att få ngt tips om det? Stuerier att besöka? Sevärdheter ? campingplatser?  Och kanske ngt i sambons smak som bilar och grävmaskiner som finnas att ses? Man måste ju ta dom i beaktande också ^^

Hiva hit resetips åt den arma finnen som endast besökt sverige 4 gånger under sitt 20 åriga liv. :P

/ sabina

Lina-P
2010-03-29 13:45
0

I Sollefteå kan jag rekomendera att hälsa på Hans Sidbäck i Byn Helgum.
Han har stora bruks nordsvenskar.
Han utbildar hästar (körning) och har stuteri. (även kennel)

Se www.sidback.se

binis
2010-03-29 19:02
0

För sambons del finns det Big power meet i Västerås den 8-9-10 juli.

Om han gillar amerikanare.

Men gå in på www.bigmeet.com så ser ni hela programet för det.

Mixie
2010-03-29 20:48
0

Rekommenderar varmt att åka på power meet :)

//Mickan

Prenses
2010-03-30 10:53
0

Okej, tack för tipsen. Men är det inte ngn fler som har ngt att rekommendera? ingen som har eget stuteri eller stall de gärna visar upp ? ;) :P

/ Sabina

garrilina
2010-03-30 11:03
0

Du får gärna kika förbi ossGlad

Prenses
2010-04-01 07:19
0

Garrilina: Tack ska du ha! :)

Okej, mera med tips ? :)

bubbe
2010-04-01 15:21
0

I Norrtälje 2 mil från Kapellskärs hamn har vi populära Custom Bike Show den 6 juni (tror jag) samt American Car show i juli någon gång. Det finns ponnyutställningar, körtävlingar och ponnytrav (Solvalla, Sundbyholm och Gävle) runt om i området vid ett flertal tillfällen, men det är svårt att säga exakt eftersom jag inte vet när under sommaren ni kommer till Sverige. Ett besök hos oss på vårt russtuteri med rid- och körskola är förstås alltid möjligt, bara vi är hemma.

Blokaruss
2010-04-01 20:23
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns några olika russuppfödare i Norrtälje-trakten. På Bloka stuteri är vi är oftast hemma men jobbar mycket med höskörden i juli. Ni är välkomna att komma och titta på russen, vi har förhoppningsvis 3 föl i sommar om allt går väl. Joker kommer inte att vara hemma i år heller och vi kommer som det ser ut att vara utan hingst och ta det lite lugnt. Kontakta oss innan bara i så fall!