God morgon 2010-03-28
Morgon där ute
Idag så var det bara att kliva upp till regn och +2 juvligt När jag skulle släppa ut småhundarna så krocka vi med mamma och barn tillhörande släktet ÄLG på utanför trappen Hämtade kamran fast det blev bara rumpan på kalven och suddigt
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Nu på morgonen är det lugnt ute. Jösses vilket oväder det kom igår åska(hela huset skakade) storm och det regnade fruktansvärt, hela gårdsplanen var som en sjö. Hoppas det har runnit undan i hagarna annars får väl hästarna simma . Jag var ju tvungen och ta in hästarna när det var som värst, var som en dränkt katt när jag kom in. Ska gå och släppa ut mina troll nu .
Ha en bra dag alla!

God morgon! Hade glömt bort det där med sommartid, tittade nyss på klockan som är radiostyrd och fick en överraskning. Det regnade igår, idag ska det visst vara uppehåll till kvällen i alla fall. Jag har översvämning i lösdriften och i stallgången, och det är massor av snösmältning kvar. Vad är det Malin brukar säga, "på med simfötterna"?

Godmorgon i landet!
Här snöart det som sjutton, det har kommit en hel del inatt, tur inte Sara ringde och ville bli hämtad, tror inte jag kommer ifrån gården. Simon kommer hem i eftermiddag, så då får han ploga, så Sara får stana hos sin kompis tills dess.
Nu ska jag gå ut och ge Mysli frukost och skotta litet snö och ta in ved, sedan blir det frukost.
#0 Du är populär hos skogens djur!
Och stackars alla er med översvämningar.
Ja nu får vi njuta av sommartid, fast det inte riktigt märks överallt. Är lite seg nu på morgonen efter gårdagens bilkörning, totalt 7 timmar med alla vändor.
Ska njuta av morgonkoppen innan jag "fångar dagen".
ha en bra söndag!

Godmorgon vänner,
Idag är Monisen iväg på klubbhoppning. Skall strax dra mig ner till ridskolan med filmkameran och se om jag kan fånga honnom i hoppen.
Annars blir det lite körning med Sunny och Palle i em, Får se om Palle har en bra eller dålig dag, sådant vet man inte förrän man kommit ut på vägen med honnom. Han är typexemplet på att en häst inte är inkörd när han kommit i vagn, det är bara en ny fas i inkörningen, men trägen vinner och jag vet att jag är envisare än ett russ.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God förmiddag!
Lite segt blev det i dag eftersom vi tappat en timme. Det regnar och stormar så hästarna får stå inne i sina boxar i dag, hagen ser ut som en swimmingpool. Det brukar ta några dagar innan allt försvinner, så jag skall stänga lilla paddocken så får dom gå där i morgon. Där är lite torrare (men bara lite!).
I går hade jag stor hästvård, drog en massa ull av fyra stycken, det blev säkert en kubikmeter som fåglarna kan bygga bo av…..slet ut en ryktsten nästan! För att inte tala om hur mycket hår jag drog med mig in!
Ha en bra dag alla! En "stackars"-tanke till er som fått mer snö!

God Morgon eller förmiddag, vad konstigt det blir när man ställer om till sommartid. Somnade om i morse och vaknade strax efter nio
Nu är i allafall alla fyrbenta i sina hagar och fodrade och även vi är fodrade.. Snöar i dag och det är isbark på allt., vi ska halka oss in till stan en sväng för att handla bl.a. en ny skottkärra.
Ha en bra dag!
Mot kvällen!
Oj både älg o Åska.# 0 - 1
Här så var de regn igår när jag fixade med hagen som Mitrus hade drgit i stolpar o tråd.
Idag var de stallsjour på Mlg- Sälens RK. Heldag.
Sedan mina egna. villa.
I dag blie de lungt som man ska vara där på 3- 4 gånger så orkar jag inte mera. Klockan skulle ställa om o de kom jag nästa ihåg.
Ha de bra!