God morgon 2010-03-27
God morgon!
Njuter av morgonkoppen och lugnet och försöker planera min dag så jag får ihop allt idag. Ska åka och hämta en rockard som jag ska köpa och skjutsa sonen på kalas, och när det slutar ska jag direkt dra iväg igen på middag. Känns som att det måste klaffa precis om jag ska hinna, för det ena slutar när det nästa börjar.
Nu ska jag fortsätta titta på mina runda ponnys genom fönstret.
Ha en bra lördag!

Godmorgon i landet!
Grå himmel, fem minus, ingen mer snö, än…
IDag blir det butiken fram till två, sedan hem och köraMimmi och Sara ska tömköra Röros med, före det tänkte hon hinna ut med Primula och Trixi, och kanseke gå en prommis med Debbie.
Peter och SImon ska lossa i Bålsta idag, sedan flyger Simon hem, och PEter lastar vanligt gods på måndag.

God Morgon, precis klar med stallet, hästarna är ute och hundarna rastade och regnet har precis börjat ösa ner. Blir nog en dag inne plus lite egen träning.
Ha en skön lördag/helg i vårt avlånga land.

God Morgon! Har klivit ur sängen på hotellet i Gävle, vaknade vid 5.30 som vanligt och sedan försökt somna om ville inte störa rumskompisen med att kliva upp heller. Sambon ringde vid halv sju från Finland och hade lite smärre problem med bilen, får hoppas att fen rullar ända fram till Alta. Nu väntar frukost och sedan blir det redovisningar av våra grupparbeten hela dagen. Hoppas det går bra känner mig inte så taggad inför uppgiften.
Ha en bra lördag!
God morgon!
Hästarna är ute och äter sin frukost, så nu ska jag också äta innan mockning och lite vårstädning i trädgården. Sedan blir det fönsterputsning, ser snart inte ut genom fönsterna. Måste även jobba lite med hästarna ikväll. Glöm inte att ställa om klockorna inatt.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon Russvänner!
Det var ett tag sedan sist. Här är familjen drabbad av förskylningar som heter duga. Host, snor, feber blandat med korta stunder av uppesittande. Hela veckan har varit präglat av detta. Så inte har det blivit speciellt mkt häst här inte.
Har iaf stjutsat ett gäng, tidigt på morgonen. till uppsamlingsplatsen för de som skulle vidare till Årets Händelse i Nordsvensk Brukshäst världen; Hingst Premieringen på Grevagården.
Sen vart det matning utav hästarna. Jag hann med att prata lite med de alla och ge lite kli också. Pawik var aningens grinig på morgonen. Tror han blev sur över att få vänta på sitt hö så han vände upp och ner på sin välfyllda vattenhink. Han brukar aldrig pyssla med sådana dumheter.
Den lilla gosingen Pågen hade smutsat ner sig sååå kopiöst under natten. Så jag och tjejerna får nog ta fram stora skurborsten senare idag- om vi nu orkar.
Nu är det dags att försöka röja upp lite här hemma. Jösses vad skitit det blir på en vecka när ingen orkar något.
Ha en trevlig lördag, gosa med Era vänner och njut utav livet!
God Förmiddag!
Redan + 10 ute och sol! I går smälte massor av snö, trädgården är snart snöfri! Skall strax gå ut och micka, märrarna är utsläppta för länge sen…..
Ser ut som ett bombnedslag i huset, dammigt överallt, men det får vara tills badrummet är klart, då blir det VÅRSTÄDNING! Får väl äta påskmiddagen nästa vecka i gipsdamm…..
Som vanligt vann inte dom som jag önskade skulle vinna Let's Dance…..
Ha en underbar lördag, det skall jag ha!

God middag här öser regnet ner och det är ritkigt skitväder.
Har varit iväg på bandy innan i morse och snart dags igen . 3 russ ska få skor på sig idag , det behövs , så en tillfällig hovis ska komma och hjälpa till.
Croneld , hälsa dottern idag och du Arraks ägare Amanda.L är ju också med där uppe :D så du lär få träffa båda Amandorna idag men du får tjoa på Amanda för hon lär säkert inte se dig haha
Ha det så trevligt ikväll

God kväll!
Idag har jag haft tre flickor här som rider. Två var här för första gången och hade aldrig ridit tidigare. Bajazzo fick vara skolhäst på lina och flickorna var så duktiga, den ena red lätt på en gång! Så roligt att se de glada barnen som stutsar fram efter en lektion.
Imorgon kommer syskonbarnen hit, även där är det mina hästar som drar
.
Iväll blir det körslaget, ha de bra!

God kväll! Hemkommen efter en lyckad dag med bra redovisningar även vår blev. Regnar och har regnat hela dagen nu börjar det bli kallare så bron var rätt hal när jag var ut med hundarna nyss.
I natt ställer vi om klockan
# 7 Det var faktiskt hon som såg mig först! Kul att träffa dem och flera andra. Kom precis hem och hade dottern med mig då syrran fick förhinder. Kul att Ijor var nominerad, men Zlatan Nick tog hem en välförtjänad "årets femåring" i Kat B. Grattis till dem och alla andra med!
God natt!

#10 Ja men det visste man ju att han skulle göra :) men gav de mer information om hästarna i år eller ? och nämde de uppfördarna osv på alla nominerade , de skulle ju göra det har jag för mig , de fick ju lite kritik på det förra året . Hel otroligt att hon såg dig först *ler* , då fick du träffa arraks ägare med :)
Bara information om vinnarna, de hade ett bildspel och man fick se alla nominerade på bild. Ja jag träffade Amandorna, kul!
#12 Liten rättelse där, man fick inte se alla nominerade på bild, utan endast vinnarna!
Var det namnen bara, vilket minne jag har!

#13 Det var väl det de fick lite kritik för förra året att de inte visade något om de nominerade och info om alla , både för uppfödarna osv ..