Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 1453 ggr
StuteriQveiar
0

Ammasto finnes troligen fr o m 21/3 2010!!!

OBS!!!! 20/3 2010 Ammasto (russ) kommer troligen finnas tillgänglig imorgon pga att hennes prematura föl drabbats av akut lunginflammation. Stoet finns för närvarande på Ultuna, SLU, Uppsala. Hon är ett mkt duktigt fölsto med mkt mjölk. Kontakta mig via mail eller sms: apqruss@telia.com , 073-5759916 mobil, så förmedlar jag kontakten med ägaren.

StuteriQveiar
0

Jag vet det! Jag ville bara se till att det spred sig bättre! Alla kanske inte tänker på det i det ögonblick det händer. Man har inte alltid hjärnan med sig i det ögonblicket, utan kan behöva få tips från andra håll. Jag vet, jag har varit med om en hel del, mer än de flesta skulle kunna/vilja tänka sig. Ursäkta mig om jag blev lite hätsk, det var inte min mening. Kram

[Croneld]
0

# 2 Det var bara menat med välmening. och som ett litet tips. Samt för att putta upp tråden lite.

Alltid bra att skriva ut sådant här på forum med, då någon kanske känner någon som behöver hjälp.

Elshira
0

Något man alltid bör tänka på när man lägger ut "sprid vidare länkar" är att även om man ser det annars skriva ut ett datum då det skrevs! =)

Jag hoppas att ditt sto kommer till någon nytta i.af! Om inte annat så kan du ju erbjuda dig (om du inte redan gör det) att ge mjölk som de på SLU kan ha att frysa in för att kunna hjälpa någon annan.

Hakuna matata!

[Croneld]
0

# 4 Datumet står ju i inlägget!

Elshira
0

#5 Och jag blev just konstaterad blind! Skrattande

Förlåt så mycket! Tänker mig det själv jämt sist, men först är ju betydligt bättre Oskyldig Men det är verkligen bra det står datum, annars ser man ju hur det blev för stackaren med föl utan mamma… Totalt nedringd Tyst

Jag kan bara säga jag är ledsen det blev som det blev men hoppas ni kan hjälpa någon annan!

Hakuna matata!

StuteriQveiar
0

Stoet är Karismas Leil Töisi, ägaren är Kristin Persson.
Så Kristin söker nu med ljus och lykta efter ett fosterföl!

Ni kan höra av er direkt till henne, och behöver inte längre gå via mig.

Russtoka
0

Puttar upp. Jag hoppas hon får ett fosterföl. Enligt Kristin betyder inte ras ett enda dugg, hon tar hand om alla små.

giffan
0

Har ni kollat på amma jouren om det finns något föl som saknar mamma?

Fast det kanske ni redan gjort…

Vet om ett sto till i uppsala trakten som förlorade tvillingar natten till igår… En welsh tror jag det var.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

Finns ett föl i örebro… ring och kolla om det kan funka.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus