Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 1635 ggr
karisma
0

Snöläget slutet på mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser det ut hos er i övriga landet med snön

Jag bidrar med min järsgård den syns knappt den mörka fläcken mitt i snön är min roddedernhorn (kan inte stava)

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Undrar varför jag klippte mitt äppelträd i höstas med hjälp av stege När jag nu skulle kunnat gå på skaren och klippt

PernillaJ
0

Oj vad mycket snö du har Malin!

Så här ser det ut hos min granne idag (dränering av fuktskadad grund pågår).

Vi har haft en snörik vinter, ca 60-70 cm snödjup som mest. De stora mängderna kom runt den 10 februari och låg kvar i ungefär en månad. Sedan mitten av mars har snön sjunkit ihop och även töat undan en del. Men så både i söndags och igår kom det ca 15-20 cm nysnö, suck.

StuteriSolo
0

Får springa ut med kameran imorgon, det är rätt mycket snö här också i år, hästarnas vattenkopp är under snönivån i år…

VeronicaP
0

vi har ju nästan ingen snö kvar och snödropparna har kommit fram :D

Elshira
0

Vi har haft ca 1 meter snö varav 30 smälter bort och vägarna, stallbacken etc var rena och torra efter 5 dagar med värmande sol.

Efter det kom tyvärr 20 cm på bara en dag och ca 10 smälte bort för att göra plats åt yttligare 10.

I dagsläget har vi då smö även på vägarna/stallbacken osv, men för närvarande fint väder :)

Jag bor några mil norr om Uppsala.

Hakuna matata!

[Croneld]
0

Jag har som karisma!

[Tjiwi]
0

Här smälter det fort får man nog säga. Runt husen är gräsmattan framme och även på vissa ställen i hagen. Stallplan är helt fri och de flesta vägar med.

[Tjiwi]
0

Vy åt andra hållet, Njord och Hallon och skogen…..

karisma
0

Det är inte på tanken att gå ut i skogen här med hund eller hästGråter

bubbe
0

Ja, vi bor ju inte långt ifrån Karisma, så hos är läget likadant. Tog oss runt hagarna nere vid stallet med fyrhjulingen idag, för att få en blick över hur stängslena ser ut, men hästarna får nog gå kvar i skogen åtminstone fram till påsk. Det kändes hoppfullt och fyrhjulingen sjönk inte mycket, men tittade man på stolparna så körde vi bara uppepå skaren i höjd med översta tråden… Hoppas att det smälter fort, men snön är väl så packad så det tar nog tid. Som mest har vi haft drygt 80 cm snödjup, enligt mammas SMHI-rapporteringar.

hermitage
0

här är det bara snö från högar när man skottat.ingen snö i hagen bara lera

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

C-Ainerud
0

bild tagen alldeles nyss, gråtråkigt värre! Vi fick 2 dm snö för ett par dagar sedan just när det hade börjat töa Skrikandes Men inga leriga hagar Glad

Linnea
0

Här har vi bara de stora snöhögarna kvar. hagarna är inte så farligt kladdiga för det har varit torrt några dagar nu.

Skynda långsamt så går det fortare.

Russtoka
0

Fortfarande mycket snö i hagarna och i markerna. Snöhögarna är ännu stora. Men på vägarna där det varit skottat och röjt är det nästan bart. Det är gråkallt och ruggigt ute idag. Jag borde vara ute och ta ner fler träd så vi kan fortsätta köra med unghästarna. Men det är så mycket skönare här vid brasan…