Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1207 ggr
karisma
0

God morgon 2010-03-24

Morgon där ute

Efter snöblandat regn som slutade i natt har roslagen -4 och blixthalka Så det är spikskor som gäller tills det blivit varmt under dagen och allt bara är en sörja igen Dagens jobb är att få något att funka för det är ju bara snövallar över allt Ska skrämma igång traktorn och till kvällen kommer hovis och tar så många vi orkar resten får vänta tills måndag

ha det där ute och så dansar vi vidare soldansen tack

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Strålande sol, blå himmel och sju minus, ser ut att bli toppenväder idag igen!

Sara var ute och red Trixi i två timmar igår i det underbara vädret.

För mig blir det butiken idag, Sara skolan och Peter och SImon ska lasta ett flyttlass idag.

Tittut
0

Sol och två minus, ser ut att kunna bli en vacker dag!

Ska sköta om vår dåliga tacka en stund, sedan blir det jobb och långpromenad i solen.

Ha en fin onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Grått, grått, grått…..fast när man såg Vädret på TV så var det sol på Gotland, undrar var!

Kaffebryggaren är igång, sen blir det stallet för min del nån timme. Hoppas att man fortfarande kan släppa ut hästarna i sin hage, men det tar nog ett tag innan all hårdtrampad snö försvinner.

Ha en bra onsdag!

Hagelberg
0

God morgon!

Hästarna är ute i sin hage. De har fått byta till en mindre men som är fastare i underlaget. Jag sparar den hagen de var i innan nu när tjälen släppt och så, den kommer bara bli lerig annars.

Här är prognosen att det ska bli upp mot 10 plusgrader och sol, underbart Skrattande

binis
0

Grått är det även här och lätt snöfall.

Hoppas våren kommer snart.

Här törs vi inte dansa någon mer väderdans.

Våren -99 dansade två grannbönder regn dansen för att det var så tortt att inget växte. Dagen efter regnade och det gjorde det även i flera veckor ihållande.

Med följd av stora översvämningar på åkrarna och vägar.

Traktorerna fastnade överallt och all skörd gick ej att rädda.

Dom lovade att aldrig mer skulle dansa regndansen.

Är trött efter att ha vakat i stallet i natt och det vart inget föl.

Ska köra lilltjejen till dagis och själv på kurs.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

God morgon!

En vacker dag med sol och glittrande snö, barnen på skolgården är glada och leker för fullt innan skolstarten.

Inget nytt alls, bara en vanlig onsdag. Kanske blir det god lunch?

Ha det bra!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grå morron!!

Jaha, då har Ove och jag beslutat oss för lite förändringar här hemma på djurfronten. Vi ska utöka fårbesättningen med ett tiotal tackor till, byta baggar och bygga ut…eller vi, hmmmm Ove! Med detta kommer då beslutet att sälja vår ardenner Ull, han hinns inte med på ett bra sätt…en välkörd och trevlig kille, om någon vet någon som söker en trevlig körhäst så hör av er…..

Sedan har jag tagit det, i alla fall för mig tråkiga beslutet att inte tävla Wilda mer i körning. Jag tog det i samråd med mina tränare i helgen. Jag hade hoppats att hon skulle tagga ner när hon blev mamma men hon är mer i gasen än förut. detta gör att det inte går att köra på ett säkert sätt som krävs i körningen, hon kan inte slappna av och komma till ro med vagn. Hon reds i lördags av sin förra ryttre i ridhuset och gick då jättefint, jobbade och var helt stadig i form. Så det är bara att inse-om än så svårt-att hon blir uppjagad med vagn. Jag är ledsen över detta men satsar helt på underbara Njord enbet. Även om det för stunden är svårt att glädjas på rätt sätt över hans framsteg.

Detta blev långt…men det kändes som jag behövde skriva av mig lite. Vad jag ska göra med Wilda framöver har jag inte funderat så mycket på.

Ha en bra dag.

PernillaJ
0

#7 Klokt beslut, låter det som. Njord behöver väl en fru, kan inte Wilda få bli avelssto?

God förmiddag! Efter gårdagens trista snöyra (visst kändes det som att vi verkligen behövde mer snö?) och en grå morgon börjar det klarna upp och blir kanske en fin dag till slut.

En bild på den stackars kämpande snödroppen vid husets södervägg. Den brukar blomma betydligt tidigare och större, i år ser den tilltufsad ut.

[Tjiwi]
0

#8 Tack Pernilla! Det lutar åt hon få bli avelssto på heltid nu. Skulle gärna vilja ha henne tävlad i hopp och dressyr men små duktiga ryttare växer inte på träd precis.

garrilina
0

#9 Ett bra beslut, det är klart att Njord behöver en fru på heltidFlört. Krama om Wilda från oss här uppe.

Har gjort lite skrivjobb inför helgens plugg i Gävle nu blir det Tv och Greys innan sängen.