Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1060 ggr
karisma
0

God morgon 2010-03-22

Morgon på er till en ny vecka

Roslagen bjuder på fler dm nysnö och -7 Så dagen är räddad snöskottning är ordet Men i horisonten synns en stimma hopp solen

ha en bra måndag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Kajhugo
0

God Morgon

Minusgrader och sol, en härlig "vårmorgon". Hästarna är ute och stallet klart, nu väntas frukost innan det är dags att åka till det riktiga jobbet.

PernillaJ
0

God morgon! -13,5 grader i Leksand och solsken. Det kom över en decimeter snö igår, snacka om vinter-backlash: den gamla snön hade sjunkit undan så mycket, och då anländer en ny laddning - suck. I lördags var det ju vårdagjämningen, det måste betyda att vi är på sommarhalvåret nu? I alla fall ljusmässigt. Jag ska åka till hufvudstaden över dagen om några timmar, har en del att fixa innan dess.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Sol och blå himmel, toppenhärligt! -5 ute så det blir nog skönt frampå dagen.

Vi hann ut med alla hästar igår, treåringen skötte sig jättebra, är nog mogen för vagn inom kort!

Butiken för mig, skolan för Sara och Peter ska väl ta ner ytterligare några träd och komma till butiken och sätta fast litet inredning. Simon lär vila i form efter helgen tror jag Skrattande

murkla
0

Go morgon!

Ja snö har de kommit igår så de blir att skotta lite i dag.

- 10 … Igår så kastrerade jag min ettåring , De var inte mening att de skulle bli igår men Vetrinärnen var här från Borlänge så hade han grejorna med sig så blev de så en då. Skönt.

Men Mitrus var gränsfall till att inte vara klar med kulorna i påsen.

Och så han omkull så nu ska han ha pencelin kur.. De blir en kamp för mig som är själv i stallet att ge själv. MEn tur man har bra vänner runt om som kan hjälpa till.

Idag blir de lungt! Blir utan toa nu i någon vecka ska fick om badrumet. Tur man har dass. Inte lika kul!

Ha de bra!

Pernilla-N
0

Till skillnad från hur många andra har det så känns det som att våren är på stark ingång här i Blekinge, snön smälter mer och mer och det har varit plusgrader flera dagar. I helgen satte jag ut de första krukorna med påskliljor och murgröna. Härligt! Snödropparna börjar synas lite var stans i rabatterna.

3-årige Elliot fick i helgen sin första tur med ryttare. Paddocken är fortfarande obrukbar så det fick bli en skrittpromenad på vägen. Vi har hängt på honom en del tidigare stillastående och han var så duktig och uppförde sig perfekt även i rörelse.

[Tjiwi]
0

Morron….

Sol, blå himmel och kallt igen.

Hagelberg
0

God förmiddag!
Här är det underbart väder och till helgen tror jag att vägarna är körbara. Det var bara lite is kvar när jag gick med hundarna och jag tror det ska vara millt väder i veckan, jippi!!

Sara var på friidrottstävling i söndags, de tävlade i längdhopp och 400 meter häck (vilken jobbig sträcka). Min lilla stumpa vann sin åldersklass. Hon var så lycklig och sa flera gånger, -Jag var överst på pallen mamma!!

Nu blir det kontoret resten av dagen och till kvällen ponnytravskolan.

Ha en bra dag!

Lisa-trollet
0

God eftermiddag

Här är de mulet och ett par plus, de har smält bra under helgen, gräset tittar fram lite här och där.

Har jobbat på förmiddagen så nu blir det en sväng till hästarna, blir nog en ridtur också.

Ha en bra dag

garrilina
0

God eftermiddag! Sol och vind och inget mer snö, men det kommer påstås det. Har precis kommit hem från jobbet så nu ska jag gå ut och ta tag i stallgörat, dottern jobbar också så inget är gjort. Nytillskottet i unghingstahagen Dundar börjar efter ett dygn få koll på omgivningen, det var inte lika spännande vid utsläpp i morse hösilaget var godare. Skönt när de bara fungerar ihop direkt.

Ha en bra fortsättning på dagen!

[Croneld]
0

God kväll! Dagen började med skottning, så bilen kunde köras ut från uppfarten. När jag kom hem slängde jag mig i säng och har sovit sedan dess. Känner mig trött och hängig, kanske är det vädret! FlörtNu blir det sängen igen. Natti natti!