Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettvi-gratulerar
Läst 1600 ggr
PernillaJ
0

Bonna har fyllt 40

Jag råkade hitta den här notisen på Ridsports hemsida, länk.

Stort grattis (några veckor i efterskott) till hedersdamen Bonna 1824: född 1970 och still going strong. Jag väntar otåligt på att det ska bli torsdag (25/3) när Ridsport Avelsextra dimper ner i min postlåda och jag får läsa mer om Bonna och hennes matte Barbro.

SigneK
0

Otroligt! Och här tycker vi att vi har en gamling som fyller 28  iår. Bara ett barn jämfört med Bonna ju. Jättegrattis till Bonna och henens ägare, tänk att hon har haft henne nästan hela livet, det måste vara helt speciellt.

[Tjiwi]
0

Så himla häftigt!! Förstår precis hur speciellt det är för hennes ägare. Jag har ju haft Grus i 25 år…inget mot detta!

Elshira
0

Ja vi har en Welsh Mountain (som väl inte brukat bli så jätte gammla annars) som fyller 28 i år och är fortfarande i utställningsskick (även om han inte är det festaste dck).

Men däremot hade vi en New Forest som importerades från herden i england som blev 39 år (en månad till och hon hade blivit 4). Det fantastiska med henne är att hon hade tänder som en 20 åring och kunde därför hålla hullet mer än väl. Det som hände var antagligen hjärt/njursvikt då det samlades vätska i benen och hon inte vill en dag bara. Men hon reds i full fart i skogen tills hon var 36 år! :)

Det är verkligen kul när man får ha hand om dessa gamla hästar!

Hakuna matata!

MagganS-B
0

Ett stort Grattis till Bonna och Barbro! Min gamla Divina blev ju nästan 32 år, det är helt fantastiskt med så gamla hästar, dom blir nästan som människor…..

Hagelberg
0

Det stod om Bonna i Smålands Posten för någon vecka sedan. Riktigt kul att få läsa om Bonna till kaffet.

Russtoka
0

Det är med vördnad jag möter en riktigt gammal häst, de har en speciell utstrålning.

Grattis till Bonna och hennes ägare Barbro!

[Croneld]
0

Grattis från oss! Ska verkligen bli spännande att läsa avelsextra.

Vilken imponerade ålder, vår Dorina Spin 4746 (28 år) är bara barnet.

[Russ-park]
0

Grattis från oss - skönt at tänke på, att den fina gamla ´Dam´ har haft ett långt och gott liv tillsammens med Barbro + familj.

Mvh. bj

ryttarn
0

Häftigt med så gamla Russ, jag var bara fem år när hon föddes……

Grattis!!!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

alpros
0

Jag och några kompisar var hemma hos Barbro när vi var en sisådär 7-8 år och red på Bonna och hennes dotter Bondpiga. Jag fyller 34 år i sommar.

123ailuj321
0

Grattis :D