Godmorgon! 2010-03-21
Godmorgon Russvänner!
Nu är verkligen våren här med takdropp och bushästar. Lojstas Pawik har en alldeles underbar hovslagare. Igår var det dags för henne att snygga till fötterna på Lilla herrn. Efteråt fick han tokfnatt och galopperade runt runt runt runt under en lååång stund. Här var det bakutsparkar krumsprång och sann glädje. När han stod still ett kort ögonblick fastnade han på bild.
Idag väntar en drös hästar på någon form av pyssel utav tvåbenta. Just nu vet jag inte i vilken form dock.
Ha en bra söndag och var rädda om varanndra.

God Morgon! Här har våren stannat upp gårdagens´+6 och solsken har i dag blivit - 1,5 och blåst det har även kommit lite snö i natt. Har skjutsat dottern till jobbet och skar ner med bilen i diket när jag skulle släppa av henne utanför unghäststallet. Kom upp som tur var, såg mig själv sittande där kl 6.20 och alla sovande runt omkring. Nu blir det frukost sedan blir det stallet hela dagen och middag borta till kvällen.
Ha en bra söndag!
God Morgon!
När jag öppnade ytterdörren för att kolla vädret (lite grått och mulet, men milt), så hörde jag att vi fått storfrämmande under natten. I träden utanför huset satt en flock starar och visslade, och på åkern är det fullt av tofsvipor (bläckar på gotländska). Stackarna, ännu har vi massor av snö, även om det finns bara fläckar här och där…..
Nu skall jag först gå till stallet, sen morronfika!
Ha en bra söndag!
God morgon! Här är det ett pa minusgrader, kusarna har fått frukost och nu ska jag pyssla inne en stund.
Sen blir det en tripp till Upplandsbro med karisma, vi laddar att vara framme vid 14.15.
Sen en körtur till kvällen med en av kusarna.
Ha en bra söndag!
Nu blir det bara ljusare och ljusare varje dag fam till midsommar, så nu vankas ljusa vårkvällar, bara att vänta in ljuset. Förr kallades vårdagsjämningen, som var i går, vårfrudagen och man skulle "gå med ljus i säng." Det visar bara på att vi alltid har gillat ljusare tider!

Godmorogn i landet!
Strålande sol och blå himmel,ett par minus. Det blir nog en fin dag idag Och jag är ledig och kan vara ute, toppen!
Peter ska fortsätta brottas med träden, och jag har litet att pyssla med hos smådjur och i stallet.
Sara körde PRimula igår, och planen är att vi ska hinna ut med fyra hästar idag.
God Morgon
Grått och regn idag! Har regnat inatt, bra för då försvinner snön! Det försvinner förvånadsvärt fort trots mängden.
I dag ska jag åka på körträning med både Wilda och Njord. Ska bli intressant om det känns någon skillnad på Wilda idag efter Majas dressyrpass igår med henne.
Ha en skön söndag.