Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2949 ggr
Tusen
0

Gummering av hjul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en Viktoriavagn från slutet av 1800-talet som vi renoverat så smått och har efter det börjat köra lite balpar och brudpar. Inte så mycket ännu men vi kommer försöka börja marknadsföra oss längre fram.
Till frågan. Då hjulen är gamla så har de naturligtvis ett järnband runt hjulet som möter marken. Vi skulle nu vilja lägga gummi på hjulet då vi tror att detta bl.a. minskar det ljud som blir då järnet moter grus och asfalt plus alla andra fördelar.

ÄR det någon som vet vart man kan vända sig för att få hjulet gummerat? Ev pris och leveranstid?  Vi vet att det kommer att kosta en del men det kan det kanske vara värt.Skrattande

Elshira
0

Jag vet inte om det finns folk som "specialicerat" sig på att lägga på gummi (är inte så insatt i körning), men annars tror jag nog att de borde kunna fixa något på en vanlig däck/bilverkstad om de är villigare att ta sig an något lite annorlunda givetvis =)

Hakuna matata!

wilson
0

Jag va med min NHS gigg hos dom som gjort den vagnen och fixade hjulen, i Eskilstuna området förra året, han kanske kan hjälpa er, jätte trevlig man.

Lasse Nilsson 070-590 09 16 eller Johnny Broström 070-791 35 74. E-post: lasse@westerdal.se, hemsida: www.westerdal.se

Lycka till!

Tusen
0

#2 Tack för ditt snabba svar. Då vi bor i Eskilstuna passar det ju bra att höra av sig till dem.

entill
0

Tänkte precis föreslå dig att ringa till Lasse, min granne.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tusen
0

#3 Där ser man . Hjälpen finns alltid närmre än man tror. Skrattande

bubbe
0

Kan inte Lasse, kan säkert Mats på Tidaholmsvagnar hjälpa till, men det är väl lättast om det går att fixa på nära håll. Själv köpte jag mina hjul av Roslagsvagnar, men han håller inte på så mycket med vagnar längre.