Ponnytravare debuterar i dressyr
Tänkte bara berätta att idag debuterade ponnytravaren Sockervadd (e. Granit u. Plupp) i dressyr och det slutade med 101 poäng, 39 straff och en 2:a plats. Vi vann även domarnens pris för bästa ekipaget i lätt klass. =) Väldigt stolt över min russmule.
Det blev tyvärr inga bilder, men jag lägger in en bild från en av träningarna vi hade innan tävlingen.
Jättebra, ett stort GRATTIS!!
Tack så mycket! =)

Vad kul att det gick så bra, Grattis! :o)
Vad skoj att det gick så bra, Grattis 
Grattis, vad kul!
Grattis Grattis!
Tack så mycket. Jag var otroligt nervös och hade inga som hälst förhoppningar. Enbart på att Sockervadd skulle få göra någonting annat än trav. Men det slutade ju väldigt bra trots allt =)
Såg nu att jag skrivit fel, jag fick 59 straff inte 39 :P hehe

Så kul! Ponnysarna mår så bra av att göra många olika saker.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Ni såg jätte fina ut. Grattis till andra platsen!

Grattis Eva! Själv satt jag i sekretariatet och såg inte så mycket av själva tävlingen, men däremot alla protokoll och resultat. Även två andra russ tror jag debuterade idag, nämligen Klurix och Zindra, men jag kommer inte exakt ihåg deras resultat. Kul att se russen ute på körbanorna, och de hävdar sig väl.
Bra att du använder honom mångsidigt. ;)
Idag tävlade vi andra omgången av dressyrkuppen. Det slutade upp med en 3:de plats med 104 poäng och 56 straff, alltså bättre resultat denna gång. Hon var mycket mera avspänd och stod still i halterna denna gång. Det kändes riktigt bra! Nu ska vi trimma till sista delen av kuppen som är den 27/3 i sala! =)
313 Vad skoj att det går så bra, grattis 
#14 Tack! :) Ja det är faktist över för väntan vad bra det har gått på bara två tävlingar. Sockervadd känns som en ypperligt bra allroundhäst. Det som vi behöver träna på nu är ryggningen och jag måste träna på att få serpentinerna lika stora! haha :)
Grattis!
Vad kul! Grattis!
Utmärkt! Ni är duktiga som är ute och provar på nya saker. Jätteskojigt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Åh va roligt att läsa. Låter som samma program som jag håller på att träna. Jag lyckas inte heller få serpentinerna lika stora ;) Tanken är att jag ska vara med i en liten Pay´n drive i April men jag har inte ens börjat träna ryggning så vi får ligga i =)
Det som är bra i år är ju att många fler ponnytravare kan testa att tävla körning på sin travlicens och med travutrustning. Blir ju lite enklare att testa om det är något för en då. Tror att det bara är på lokal nivå, rätta mig om jag har fel.

Ponnytravarna är välkomna att starta i lokal Lätt B dressyr och precision på sin travlicens och med lättare krav på svängel och draglinor. Hoppas att många tar chansen, och även kommer ihåg att det är tillåtet att anmäla sig och starta enbart i dressyren/precisionen, även om det är maraton samma tävlingsdag. TR I och V samt tävlingstermin hittar man på www.ridsport.se eller via någon närbelägen körklubb.