Pris på torvströ och spån?
Hur mycket får ni ger för spån/torvströ?
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
På Mälardalen i Norrtälje kostar spån 89 kr och hos en lokal handlare är priset 80 kr per bal.
på granngården här koster torv strö 120 kr och spån 95 kr.jag köper i sölvesborgdär torvströ kostar 89 kr och spånen 75 kr

Jag köper spån fr staben för 65 kr / bal. De har väl packad damfri spån. Hemkörning ingår i detta pris.
#3 vet du vad spånen kostar på börjes??

Jag betalar 61 kr per bal hämtar några mil hemmifrån
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ca. 1600,- inkl. moms för en pall (18 balar) spån, hemkört och inlastat, Gårdsservice i Roma, Gotland.

#4 75 kr / bal

1405:- för en pall (18 balar) dammfritt spån på Djurgården utanför Eslöv. Det blir ca 78 kr per bal.
Helsingborg Equestrian and Pet har ungefär samma priser, men jag har längre att köra dit.
Jag har sett lägre pallpriser på flera håll i Skåne, men då har balarna vägt mindre, alltså är kilopriset högre.
Wisswood i Småland kör hem och lastar in om man köper minst 5 pallar dvs 90 balar. Bra för dem som har många djur och gott om utrymme!

#5 Var lyckas du köpa för 61 kr/bal i nuläget? Antar att det är inkl moms.
Vi köper in helt lass med 45 pall åt gången, och kommer då ner i pris. Vi beställde innan sommarens prishöjning, men dagsaktuell prislista säger 66 kr/bal inkl moms. Fritt hemkört och avlastning ingår. 45 pall räcker två vintersäsonger åt hela stallet.

Köper spån från Staben, hämtar själv 7 pallar åt gången. Kostnad ca 55:-/bal inkl moms.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#9 vi är några som beställer ihop 18 pall (42st per pall) från norrland hemkört och avlastat
#10 Vilken sort är det du köper för det finns ju en mindre och en större bal för det var ju ett bra pris och vad är Staben?

#11 Vill du avslöja leverantören får du gärna skriva här eller i PM. Det kan ju vara aktuellt till ett senare tillfälle, även om vi inte behöver beställa just nu. Är det spån eller torv?
Staben är ett märke, som bl a Granngården i Norrtälje hade tidigare. Nu har de något annat märke, men åtminstone förut var Staben-balarna av "normalstorlek" och jämförbara med de som Granngården säljer nu.

#12 Visst ska du få tel nr och namn ska sriva av det när jag går ner till stallet pm:ar dig sedan

Staben:
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss