ang utställning
Ny fråga!
Jag undrar vad som krävs för att annornda en utställning?
Vill veta allt, menar inte at tjag skall ordna ngt sånt, men vill veta vad som krävs!
Hoppas någon vill bolla lite idéer om vad som är viktigt och bra på utställningar,a lltså vad som behövs!

Du behöver en bra plats att vara på. Gott om plats för visning, uppvärmning m.m. Man måste även få plats till parkering. Underlaget i ringen är viktigt att det är bra.
Du behöver anlita en domare som är kvalificerad för den/de raser du önskar arrangera utställningen för.
Funktionärer; ringmaster. Speaker. Domarsekreterare. sekretariat, mfl
material till att sätta upp ringen. Gärna ett tält att förvara priser, papper m.m. under. Gärna en ljudanläggning. Protokoll. Hederspriser.
Utställning bör ske i sammarbete med en rasförening/avelsfrening
En budget måste alltid ställas innan utställning så man vet att det går ihop ekonomiskt.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Vill man att utställningen skall vara godkänd av SPAF skall ansökan till SPAF vara inne före den 15/3 (gäller iaf i år)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Det är väl SH som godkänner utställningarna.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#3 När jag pratade med SPAF i förra veckan angående detta var det till dom vi skulle skicka in ansökan. (gällde värmlands ponnyavelsförening). Men jag är hyfsat grön på detta så det är möjligt du har rätt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Det är möjligt att det skall anmälas till SPAF, som sedan skickar dem till SH, men resultaten skall i alla fall skickas till SH på en spec. blankett med en spec. kod, som man får från SH. Det är alltså en del jobb både för och efter utställningen.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~