Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 908 ggr
Russlena
0

God morgon 2010-03-05

God morgon allihop .Här är det -20 nu på morgonen , har varit och släppt ut hästarna  och nu är det dax för jobb hela dagen. Ha en bra dag.

Tittut
0

God morgon!

Barnen sover och jag ska åka och släppa ut hästarna. Elin och jag åker till Gotland i kväll, så det är lite som måste fixas till dess.

Hoppas ni får en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!
Skönt med uppehållsväder och en klarbå himmel, dags för att storskotta idag för det har snöat ihärdigt ett par dygn. Skickar ut sambon så tar jag och fixar inomhus.

Kanske ska fota lite idag om jag hittar kameran, tänk att jag alltid "tappar" bort den.

Ha en fin dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen blå och solen strålar, 15 minus ute nu.

Sara var ut med Primula igår, och idag blir det Trixis tur igen.

För min del butiken och ledig-gänget ska väl roa sig med diverse bilar och skog idag.

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

Här väntar snön på mig. Konstigt va? Inte för det snöat en massa utan för det drivit. Just den vind som varit här sista dygnen ger min väg massor med snö. En bil sitter fast på min väg, en bil sitter fast borta vid stallet. Ihop med två havererade slungor blir det ju smärre katastrof.

Hästarna då? Ja dem går det ingen nöd på, dom äter o skiter precis som förut.Flört Enda skillnaden är att de får nöja sig med mindre motion under några dagar. Kring -15 grader här. Förhoppningsvisst har vinden mojnat. Sista sleven frukost strax och sen tjata på ungarna kläder.

Ha en trevlig dag allihop! Njut av kommande helg och ta väl hand om varanndra.

karisma
0

Morgon där ute Även dena del av roslagen har fått snö och drivor efter all blåst som varade tills 0400 tiden i natt Så inte är jag syslolös idag fast hästarna får fortsätta att vila sig iform

Men det är en vacker dag så njut alla till kvällen Lets Dance

#1 Inte ett dugg avisGråterSkrikandes

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Strålande solsken och blå himmel här igen….man kan nästan tro att våren är på väg. Idag måste jag packa lite inför helgens resa upp till Arlanda, där är det körkonferans i helgen-kul!!

Ha det bra!!

MagganS-B
0

Förmiddag, eller…..

I alla fall har vi fått säkert 20 cm snö i natt, bara att ta ut slungan! Nu börjar det blåsa också så det är riktigt mysigt, men som någon sa, vi tar hellre snön än en massa joxig lera! På bilden en fasantupp som gillar fågelmaten utanför köksfönstret!

I kväll är det årsmöte i Föreningen Gotlandsruss, 20 år sen vi hade första inofficiella mötet här i vårt vardagsrum! Får se om det blir nåt firande…..

Ha en bra dag!

bubbe
0

I morse hittade jag tydliga lodjursspår utanför stallet och i hagarna, så helt klart har det varit ett lodjur som smugit sig omkring stallet inatt. Enda gången jag vet att det setts lodjur på gården, var när farfar såg ett för 30-40år sedan.

För övrigt ska även jag tillbringa helgen på körkonferensen, och hoppas på många givande diskussioner.

Blokaruss
0

Härlig dag och ikväll åker vi till Gotland! Kasper ska visas på hingstpremieringen på söndag och vi är lite nervösa. Håll alla tummar! Hoppas att han håller men vi törs inte tro någonting. Bild på Kasper och Nora från i somras.

#1 Vi ses väl på färjan då!

hermitage
0

fyller 19 år idag ska ha kalas ikväll.släppte shettisen med orra idag då dom andra helt plötsligt börjat slå henne hela tiden. ska städa lite nu ha en bra helg alla

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

binis
0

Usch, vilken trist dag. allt blir tok.

Det blir nog inget av med gotland för oss.Obestämd

Det hela började med kaos i stallet en häst var lös och hade rivit runt.

Så det var bara att städa och se glad ut.

Tog sedan åkte iväg med hästlastbilen och tankade och då gick den sönder.Skrikandes

Så det det var bara att bärga hem den.

Så nu blir det till att leta hästsläp och lösa frågan vart man ställer hästarna ochs sover själva på natten.

Men har vi tur löser det sig annars så får vi vara hemma.

#9 Lycka till på gotland. Vi kanske ses.

[Croneld]
0

# 10 Grattis på födelsedagen!