God morgon 2010-03-04
Morgon där ute vaknade av att det viner i knutarna på huset och ännu mer snö har kommit Nu snart vet jag inte vad jag hittar på med allt jobb av snön Kan man inte som förr bara låta alla hästar ströva fritt och bilda sina egna flockar
Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och lite kaffe så kanske huvudvärken ger sig fast jag tror att det är en förkyllning på gång
ha det där ute i vårt vita land
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Hästarna utsläppta och sambon har åkt till jobbet. Jag ska nog gå och vila en stund till, bäst att passa på så här på sportlovet.
-7 och ganska kalla vindar. Måste ge mig ut på långpromenad med hundarna idag efter flera dagars uppehåll, men hoppas att vinden mojnat lite då.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon!
Här är det -15 hu kallt men vi får ta det för snart är det vår
. Ska väcka min dotter sedan släppa ut hästarna. Börjar inte jobba förräns kl 14 skönt då hinner jag fixa allt för insläppet ikväll.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon Russ Vänner!
Här 8-12 minusgrader. Beroende på om man tittar på varma eller kalla hussidan.
Less på snö, kyla och blåst är jag nu många gånger om. Sista veckan har för egen del bara kretsat kring dessa tre ting. Snön i sig är inga större bekymmer men ihop med blåst för att inte tala om nära storm. Allt tidigare farbart försvinner. Här ska man pulsa i drygt knähögt med snö. Jo jag har ju egen väg på 150-200 meter ner till allmänna vägen

Mitt i denna soppa bestämmer sig min slunga att ge upp! En utav drivremmarna… Service stället har slutsålt på reservdelar..
Lånar hem "grannens" slunga, tungkörd. extremt svårstartad. Men med stor kapacitet. Suck suck suck. Nu vill jag ha V Å R. Och många trevliga turen med och kring hästarna.

Godmorgon i landet!
Här strålar solen, underbart! Det ser inte ut att blåsa heller, och det är runt tio minus. Bådar gott inför dagen.
Sara var ut med TRixi igår, utan att hamna i skogen denna gång.
IDag blir det butiken för mig, övrig personal i huset är lediga så de kan göra vad de vill. PEter måste skruva sönder passaten igen, för det är något mer fel med småsakerna runt remmen han bytte… Nu är den iaf besiktigad så man får köra medd en.

# 3 Om man bara hade 150 m till allmänväg suck vad avis jag bli Men bara på vinter på sommaren är jag glad att det är 829m så jag slipper massa bilar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Ännu värre idag ute. Håll er inne, gå inte ut! Igår låg det både en buss och en lastbil i diket när vi var till affären. Vår lilla landsväg är så smal nu att möte är helt otänkbart. Möter man bussen, ja då får en vara tvungen att backa. Och bussen backar inte.
Inga planer ännu för dagen, jag väntar på uppehåll.
Idag har jag gjort bort mig!
Gick rakt ner i stora vattenbaljan, för den syntes inte av all snö. Va, hur dum får man vara, den står ju alltid på samma ställe! Så stöveln blev vatten full kan man säga. Den bjuder jag på, så någon kan få skratta.
Ha en bra dag!
Här snöar det också och blåser…..snöslungan har fått nytt batteri, så nu funkar den igen! Lite svårt att växla om från "nästan vår" i söndags till full vinter igen…..Smala vägar ja, här har vi jättebreda, eftersom plogbilarna plöjer ca. 30-40 cm utanför vägkanten, undrar hur många dikeskörningar det varit p.g.a. detta.
I alla fall är två hästar utsläppta, nu skall jag förbereda ett möte i em. för vårt nya projekt! Hemligt!
Ha en bra torsdag!

Rätt ok väder hemma hos oss, även om det föll stora snöflingor från himlen, men det var inte så kallt, typ -5, och bara lite blåst. Nu kan man lugnt säga att det räcker med snö. Skulle gå mellan tjejernas och Gulds hage i morse, för att ta bort lite snö på stängslet, men tänkte inte på hur packat det är där hästarna går. Jag sjönk! :( Inte undra på att undertrådarna är försvunna och att trädgrenarna börjar kännas låga.

Över oss har solen lyst hela dagen det börjar faktiskt att droppa från taken där solen ligger på. Har förberett lite i stallet i kväll inför helgen äker ner till Gävle i morgon och kommer hem lördag kväll. Ligger lite efter med plugget så det blir att ta tag i nästa vecka när det är sportlov. I morgon på dagen så har vi fått tid för att låta vår gammelhund få somna in, blir lite kämpigt att sitta nere i Gävle då.
Nu blir det en film innan sängdags!