God morgon! 2010-03-03
Skönt att vara ledig idag. Det är vackert ute med -10 och ny snö igen. Men nu utlovade tidningarna sol och ingen snö ett tag framöver.
Hovslagaren kommer idag och på eftermiddagen ska jag köra en sväng.
Ha en bra onsdag!

Godmorgon i landet!
Här snöar och blåser det fortfarande, det har inte kommit så mycket snö sedan igår, ett par cm bara, det är alltid skönt!
Sara var ut och körde PRimula i snöstromen igår, idag får vi se vad det blir.
Butiken för mig, och Peter ska göra klart det sista på passaten och besiktiga om den idag.
Man ser snart inte ut genom våra fönster, känns som om snomängden räcker nu!

Morgon -7 och lite sol för stunden det har kommit 5cm snö under natten Och i min del av roslagen ska det komma mera idag Har bara gjort hälften av stallsyslorna ska ner och förtsätta sedan blir det snöskottning och leta efter staket
#0 man kan inte lita på tidningar
ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Här skiner solen och det är -6
. I eftermiddag kommer hovis hit också men först blir det jobb. Nu börjar vårkläderna komma in i butiken, bara det ger ju vårkänslor.
Ha en bra dag alla!
Morrn!
Kallt och vackert -9 grader.
Ska snart åka och jobba på brädgården och det blir till 18.15 idag igen, så Elin får åka med pappa till ridskolan idag.
Ha en fin onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Morrn morrn. hm trodde att det var den 3/3 idag och inte 3/2 
Här är det *bara* -2 grader och strålande sol :) blir väl lite jobb sen med hästarna och ska försöka få någon och komma och verka de som ska mätas, har ju inte fått tag på någon hovslagare ännu.
Idag är min kropp inte på bästa humör , så jag ska lägga mig i sängen en stund till snart och hoppas att den ändrar sig och vill som jag vill :)
Ha en bra dag där ute

#5 fixat
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Godmorgon! Tror jag sovit tre timmar inatt. En kompis var försvunnen spårlöst och vi visste inte var han var. Till slut visade det sig att han var hos en tjej… OJ OJ OJ…
Tänkte att jag skulle sova länge idag, ska ha kvällskift i jobbet. Men hunden passade på att väcka mig klockan 7 då jag just sovit en timme. Hon spydde, det gjorde ena katten igår morse också… Och när jag kom ner så hade den andra katten kissat på en matta. GODMORGON!
Idag ska jag baka ngt före jobbet. Hoppas jag inte tar saltet istället för sockret.
Ja… -6 grader och SNÖSTORM! USCH!
/ Sabina
God Förmiddag!
Här är det drivor i dag igen, det blåser, solen skiner och det är -5 ute! Snöslungan har sagt upp sig, måste på verkstad, så vi väntar på att min brorsa skall komma och ta bort snön så vi kommer av gården! Att 80 meter ut till landsvägen kan vara så långt…..och högt med snö!
Pållarna har åkt ut i hagen i dag, fick mat inne först så dom slipper jaga höet…..har lagt ut så det förhoppningsvis ligger kvar en stund så dom har nåt att göra….
Så var det onsdag igen…..

Har börjat min dag i lugnt tempo, de barn jag skulle ha från 8.00 - 13.00 är på friluftsdag och personalen tyckte inte det var nödvändigt att jag följde med…
Så nu har jag gjort en beställning och har haft ett samtal med rektorn, fick information om att de behöver textilslöjdsalen till klassrum i höst. Så år 3 - 6 får gå upp till högstadiet där jag är 4 av arbetsveckans dagar. Blir bra för mig som får en sal mindre att hålla ordning på, men ser inte fram mot packningen som blir när allt material ska upp till hösten.
Hemma hoppas jag att alla håller sig i sina hagar i dag.
Ha en bra fortsättning på dagen.
# 5 & 6 Va, har jag blivit helt galen, jag vill ha vår inte mer vinter. Men men det är lätt att skriva fel datum!
Nu har jag fått två kusar verkade, kört Tigerlilja och nu är det dags för lite handling!

#10 duktigt du är , själv har jag handlat i förmiddags och har precist tömkört Mowgli
Halloj!
Idag har vi haft - 20 på morgonen . Lite varmare sedanare. Solen lyst o de har blåst kallt. Ute hela dag o boxat men en isig transport som en tjej skulle låna för att hämta hem forkörare från Elverum i Norge.
Tittat på ny bil oxå. Troligen en Ford Mondeo svart .
Annars allt bra..