Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 4529 ggr
[Croneld]
0

Var/hur hänger du selen?

Ja, denna fråga är precis som den låter, var/hur hänger du din sele?
Kanske har du kommit på ett bra sätta att förvara din sele, på en krok, sadelhängare eller selhängare av något slag.

Dela med dig av dina erfarenheter, vilket sätt/hängare som du har kommit fram till är det bästa. Gärna med bild. Skriv gärna vilken seltyp du har.

StuteriSolo
0

Våra selar hänger på selhängare allihopa, några hänger på smidda hängare som Peter har gjort, andra på sådana där fällbara sadelhängare, de är perfekta till selar.

Vi har lokselar, bröstselar och travselar på dessa. Får väl fota vår röriga selkammare Skrattande

einarsson
0

Bröstselarna hänger på fällbara sadelhängare. Travselarna hänger på krokar.

murkla
0

Min travsele häger på selhängare, och min loksele hänger på metalstong i garaget  än så länge. Ska oxå ta bild kommer senare.

BodenPerre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

våra travselar hänger vi upp på papperskorgar hehe

de funkar super bra,selarna håller formen perfekt och så rymmer man även saker i och man kan lätt hänga saker under den ( =

[Grabbarna-A]
0

#4 Haha, smart anordning…

Hänger bröstselarna på vikbar sadelhängare och lokselen hänger på en fristående selhängare som står på golvet.

Hagelberg
0

#4 Den var bra!

[cancan]
0

Vi hänger våra selar på ''slanghållare''. Dom är jätte bra!

BodenPerre
0

#5 #6 de är svin smart man rymmer mycke på en sopkorg hehe ; )

BodenPerre
0

glöme skriva att man lätt rymmer 2 selar på varje korg ( =

Pernilla-N
0

Travselen och däckeln till bröstselen hänger på såna där hållare för trädgårdsslangar, de är bra tycker jag.

Parbröstselarna samsas på en vanlig sadelhängare.

Lokselen och french-collar bröstan hänger på en "stång" gjord av trä.

Tömmarna har krokar och tränsen vanliga tränshängare. Draglinorna hänger lite var stans där de får plats…

#4 Papperskorgar var ju himla smart!

einarsson
0

Glömde skriva att de hänger i uppvärmd sadel/selkammare.

Jennie_A
0

#4 Det var ju en jättefiffig lösning! Att man får en lite hylla under också.