Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 550 ggr
Gurkane
0

Godmorgon! 2010-02-25

Godmorgon Russvänner!

Här är det kylslaget ff ute, ca -15 grader. Dock ser det lite disigt ut över månen där ute.

Idag väntar hästarna på oss igen. Igår fick Pawik gå med som handhäst under en körtur. Den lilla Pågen är förskonad, just nu, från att pulsa i snömängderna. Lämnar man tidigare uppkörda spår räcker snön bitvis upp till magen på nordsvenskarna. Det kan ju bli lite väl mkt för Litenson.

Hästarna har börjat fälla. Några av dem i mängder, andra enstaka strån. Kanske dom känner av att våren är i antågande? Fast själv börjar jag tvivla. Det sägs att mer snö ska komma. Börjar bli aningens orolig över min raskt sinande vedmängd. Har bara några få kubik kvar. Så våren måste komma väldigt snart nu!

Snart helg och en väntande resa med Pågen. Ska bli kul. Hoppas vi alla är friska å krya och att vädret inte ställer till det för oss. Spännande värre är ju detta vi nu ska prova på.

Ha en toppen trevlig och bra dag allihop.

[Croneld]
0

God morgon! Här var det nedräkning till sportlovet, ska bli skönt att vara ledig. Men det börjar bli uppbokat, ska bland annat skjutsa stora sonen til flygplatsen, hovslagaren är inbokad och har lovat barnen att vi ska hitta på lite kul.

Tittut
0

Morrn!

Går runt och småler efter svenskarnas ruggiga stafettguld i går. Är normalt ingen sportfåne, men det svenska skidlandslaget har fått mig på osedvanligt gott humör de sista veckorna.

Ska köra Elin, släppa ut hästar och sen åka och chipa ett halvblod. Sedan är det väl eftermiddag igen, kan jag tro.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-29 ute, myggfritt på min ära!

Få se hur många som vågar sticka ut näsan idag, igår och i förrgår var kundtillströmingen minst sagt låg. SOlen skiner i alla fall, Sara har åkt till skolan och Peter och Simon ska strax iväg till Östervåla.

Hundarna ligger i sängen framför kakelugnen och hästarna står i solen och värmer sig.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Sverige utslaget ur hockeyn, inget att glädjas åt! Killarna i stafettlaget gjorde en jättefin prestation, man bara njöt när man såg dom! Vilken dramatik detta OS!

I natt har det varit klart och kallt, i går kväll ca. 12-13 grader minus, nu är det lite mildare med vind och solen tittar fram då och då.

Fick tillökning i russfamiljen i gårkväll då Lena M kom hit med Deli som bott i Stånga sen i maj! Nu är hon och Dulilla i hagen, på eftermiddagen är det Brådis och Lova som får gå ut. Vågar inte släppa Deli med Brådis…..Hagarna är packade med snödrivor så jag kan inte använda mer än en i nuläget!

Ha en bra torsdag!

[Croneld]
0

Glad idag!Glad
Toffifee 4487 är dräktig trots allt och har en liten fin päronformad mage. Så nu har jag lagt till henne i senaste föllistan!GladGlad
Ska suga på den här karamellen i kväll!

garrilina
0

#5 Grattis till blivande föl.

Nu har vi bara -9 rena värmeböljan…… Alla fyrbenta inne och fodrade, Russe fick gå in lite tidigare för nu har hans varmblodkompis lärt sig att det går att dra av snöret som träslån i grinden är fastknyten med numera. Han öppnar först båda elhandtagen snyggt med munnen och sedan var det ju lite krångligt i två dar när Therese hade borrat hål i träslån och knytit fast den, men trägen vinner. Han tycker nog att det är tråkigt i hagen med all snö gården är mer lättsprungen för där är det skottat överallt.

Nu blir det OS för mig, ler fortfarande efter guldet i går. Extra kul när två av dem är hälsingar och en tillhör Hudiksvalls IF.