God morgon 2010-02-24
God morgon!
Här är -7 och ingen snö
. Igår sprängde Iba hagen hon klarar inte att vara själv vet ej hur jag ska göra,någon som har tips. Det såg ganska roligt ut för hon brallade som bara den i 5 min sedan gick hon lugnt in i stallet. Ska ut och släppa ut hästarna sedan jobb.
Ha en bra dag alla!
Morrn!
-16 och jag vill ha mildare väder…
Skoltransport, stall, tanka, handla och lämna blod är förmiddagens jobb i nämnd ordning. Får se hur trött jag blir efter det idag. Förra gången jag lämnade blod var jag ganska utslagen efter ett par timmar.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
Suck, jag vill också ha mildare väder, här i Hälsingland visar termometern -30,8 grader !!!!! Det här är inte kul längre.

Godmorgon i landet!
-25 här uppe hos oss, i Arvidsjaurtrakten är det runt -38, kyligt…(12 mil inåt landet)
Peter och SImon ska iväg och lasta en flytt, Sara är till skolan och för min del butiken. Hästarna vilar i form och ridningen blev inställd igår.
Det är i alla fall solsken ute 
# 2 Stackars er, säger jag verkligen. Jag vill ha vår nu!!

Morgon här är det bara - 17 JÄTTE spännande då jag måste skrämma igång traktor
Annars bara snöjobb
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Go morgon.
Solen lyser men de är -24 ute så.
Skulle ha tagit in ved med trakorn i dag men de går nu ju inte innan jag ska jobba kväll.
Snart åka till hästarn om jag väntar på bilen ska bli lite varm. SEdan ska jag till syrran o hjälpa henne så hon kan hämta älsta på dagig som deras bil inte statar nu.
Sedan jobbet!
Ha e bra dag!
God Förmiddag!
Hästarna ute och kaffet urdrucket. -6 var det när jag var ute. Nu får hästarna hoppa upp till sin hage, vi kan inte röja den eftersom det är helt ofruset under, så dom får gå där det går……
I dag blir det en staddstur, till posten, handla m.m.
Hoppas det blir en dag utan mer snö för alla!
Morron
Blå himmel, sol och ca -10 idag. Håller på att bli sjuk känns det som…ont i halsen, huvudet och snorig.
Ha en bra dag!!

Go förmiddag!
Här är det hyggligt väder och någon enstaka minus grad men att köra hästarna utanför gårdsplanen är att glömma då de flesta vägar ser ut som rodel-banor med is och höga snö-vallar på kanterna. Jag har ingen chans att komma undan om det skulle behövas, så även här vilar hästarna sig i form tillsvidare och små vägarna går ej längre att bruka så nu vill jag ha vår!
Ha det bra i dag!

Hemkommen från friluftsdag med skolan. Var -27 i morse vid åttatiden men nu är det runt -14 och strålande sol. Är jätteskönt bara man är klädd och det var faktiskt alla våra ungdomar dock bröt vi lite tidigare då ej isen var plogad där de skulle åka så det blev promenad och ishallen istället. Nu blir det lite the sedan är det stallet som gäller för resten av em och ikväll blir det stafett och stickning.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Nyss inkommen från en lugn promenad med hundarna, och det är verkligen vår i luften idag. Dagsmeja och vackert så det gör ont.
I min bondepraktiga står idag:
"Mattias med sitt blida skägg, lockar barn till solskensvägg"
Just så är det!
Elin tyckte att det börjar bli dags för mig att sätta mig med kaffekoppen på utetrappan, så som jag brukar när det börjar våras.
God kväll, nu har jag kommit hem efter en lång dag på arbetet. Blir nog sängen strax så jag kommer upp i tid i morgon!
God natt!