God morgon! 2010-02-23
Hejsan i stugorna! Nu är det snart min tur i badrummet, kan bli lite väntan om man är många i huset… I morse knarrade det härligt i snön och jag hade besök av en liten hare i storbalen, vår ena katt satt där med och tittade på den.
Ha en bra tisdag!

Godmorgon i landet! Klart och runt minus 25 ute, det börjar vara så ljust att man knappt behöver tända några lampor, härligt!!!!
Butiken för mig idag, PEtter och simon är lediga, så de ska laga bilar idag. Passaten visade sig ha en vattenslang av också…
Vi har ridning idag, men det blir nog på ridskoans hästar då vi inte har någon bil med drag som fungerar.
- 11 idag, skönt!
Ska snart köra Elin och åka till stallet och släppa ut hästarna. Sedan skrivardag som väntar.
Ha en fin tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon -11 och snöar Igår efter att varit insnöad sedan fredags så fick jag vägen plogad Så idag blir det att fylla på skaferiet och cigg förådet Få se om vet vill kastrera idag eller om det är för kallt
ha det där ute i snöriket
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Snö snö snö
jag blir tokig snart -4 så inte kallt. Snart på väg till jobbet om jag kommer ut. Ikväll blir det hästeri dom fäller jättemycket.
Ha en bra da i snöiga Sverige
Godmorgon allihop!
Mer snö har börjat komma ner. Mer blåst också… Jag som älskar snö egentligen är just nu bra trött på den.
Idag blir det bara överlevnads pyssel, skaffa in ved, fylla skafferiet, skotta snö, fodra hästar, vattna hästar och skotta mer snö…
Däremellan väntar vila under täcket. Aningens trött även på kylan, ca -15 här i södra uppland.
Men det är väldigt vackert i naturen nu. Rent, fint och orört. Nu när det känns tungt får man plocka fram alla fina bilder från näthinnan.
Ha en toppendag idag också.
God Förmiddag!
Här vräker det ner stora flingor och det är blidväder! Jag skall gå till stallet……
Ha en bra tisdag!

God förmiddag! Har precis landat på jobbet kan lexa lite i dag då mitt första pass börjar 10.15 men sen rullar det på med bara en halvtimmes lunch. Även här kommer det något vitt från skyn börjar bli så vanligt att man inte reflekterar längre temperaturen visar på -14.
Ha en bra tisdag!