God Morgon 2010-02-22
God Morgon, sitter på skavsta flygplats och är på väg till Paris, skall bli skönt att lämna kylan, enligt uppgift är det i alla fall plusgrader där.
Ha en bra vecka i vårt avlånga land

Godmorogn i landet!
Här är himlen grå och det är runt tjugo minus idag igen, ser fram emot varmare dagar och sol!
För min de l blir det butiken idag, och PEter och SImon ska jobba, och Sara till skolan. Med denna kyla blir de tinget hästjobb idag heller… Trist!!!
-26 här idag. Undrar om det är vettigt att dra iväg barnen till skolan i kylan, men det blir säkert en vacker dag.
# 0 Ha det så bra i Paris. Jag skulle gärna byta med dig just nu.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Mogon!
Strålande vacker morgon i Hälsingland också, bara ett fel, termometern… är det nåt fel på den ??? -31 grader nu.
Nu orkar vi inte mer snö och kyla snart, vill ha lite vår!!!!
God Morgon!
Hockey, Sverige-Finland, SOL och -17 grader, det är vad som hänt här i dag!
Skall strax gå och fodra och kolla vattenledningen! Fruset eller inte, det är frågan!
Ha en bra måndag!
Go morgon!
Vad ska man göra när man tittar ut o ser att de står - 30 på termometen. (Malung). S glömde jag elda igår så de är kallt här inne nu. burra
Kommer ner snö. Häsrarna får frukost inne .
Min lediga dag i dag! Hoppas på sol.
ha de bra där ute!
God morgon!
-20 när jag vaknade nu -16 och det snöar
. Hästarna är ute men dom protestera inte bara dom får mat så är dom nöjda, skulle vilja vara häst nu. Ska snart bege mej till jobbet viiilll inte gå ut.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon Russvänner i ett kylslaget land.
-30 ute och +15 inne. Inte bra att bli insnöad där borta vid stallet. När jag röjt upp där igår hann det bli eftermiddag innan jag kom hem till mig. Värmen i tankarna hade inte räckt så från början hade vi bara +13 grader. Värmen stiger inne och sjunker ute…
Meterhöga drivor runt huset var det men endast 70 cm på vägen upp. Grusvägen nere vid byn har VÄLDIGT höga vallar så där är det mestadels stopp…
Här blir vi nog mest inne idag har jag känslan utav. Såsmåningom ska det ju bli värme här inne också.
Hästarna? Ja dom verkar må bra och trivas i all fluffig snö. Fast i snöns tecken har det fått vila då orken inte räcker till både snöröj och rid/körning.
Ha en bra dag! Ta väl hand om varanndra.

Morgon på er snö och -21 så är det här Fast jag har varit insnöad i två dagar nu inte roligt och nu börjar ciggen tryta och då blir jag kinkig
Hästarna äter och verkar helt oberörda just nu står de och lapar sol och inte säger de tack för mat & vatten heller. idag får jag gå upp på taket o skotta för när jag lagar mat och har fläkten på då kommer det ner smält snö det kan inte vara bra för elen Annars går dagen i snöns tecken har gett upp hoppet att träna just nu
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
I lördags var det plusgrader, lite sol och nästan vår i luften! I dag är det grått, -6 och vintern är tillbaka. Inte så kallt som högra uppe i landet, men då det också börjat snöa och blåsa känns det ändå besvärligt. Ingen större idé att ge sig ut på vägarna i dag om man inte absolut måste.
Jag jobbar hemma, ska sätta mig framför brasan och läsa sista korrektur på en avhandling från en doktorand. Så ämnet för dagen blir miljö och världshandel.
Och utanför fönstret russen som håller sig kvar mitt i blåsten vid sin hösilagebal
Ha en bra dag!

Väldigt kallt här också. -30 vid 06.30-tiden. Har ställt in dagens jobb pga kylan. Får väl se vad som kan bli gjort i stället.
Godmorgon från
Lotta

Go förmiddag!
Solsken -6, just nu men mildare blir det! Hästarna blev glada när de kom ut i morse, hade skiftat hagarna på stona och det lockar till bus. Nu ska jag åka lite ärende på Hemse för att handla osv och senare i kväll är det jobb som väntar. Hoppas att ni alla får ta del av solen i dag!
Strålande solsken, blå himmel, vackert men KALLT -20!!
Inte blir det så mycket med träning nu i kylan….bara stallgöromålen. Sedan ska jag börja jobba lite tidigare i dag….ha en bra start på denna vecka.

God förmiddag , här har barnen sportlov och de gör som de brukar göra de stora då SOVA ;) Albin har en kompis här nu , skönt att de kan göra något även om de inte vill gå ut i detta vädret som är.
Här snöar det igen och ca -minus 7 nu . Jag får väl snart bege mig ner och skotta framför postlådan igen om jag ska få någon post , vi skottade och gjorde det så fint igår kväll men nu har det ju börjat snöa igen hm och brevbärarn här är väldigt gnällig , h*n borde väl eg jobba i stan och inte på landet där snön yr över vägarna hela tiden , och det blir vallar på vägen hm ..
God Kväll!
Här vare kallt, igår kväll gick vår värmepanna sönder, men fick tag i en reperatör under dagen, så nu håller huset på att värmas upp igen. Skönt!!
Kände mig lite frusen på arbetet, men hade laddat med underställ, ulltröja och en fleecekofta hela dagen trots att jag var inomhus. Nu ska jag lägga mig isoffan under en filt och mysa.

-17 i morse och vindstilla. Solen har lyst och det har varit runt -11 under dagen. Är -23 nu. Jobbet var studiedag med föreläsning om "den poänglösa skolan", bra föreläsare, en lärare och hästägare från Vingåker. Tyvärr kom han nog inte hem när han tänkte för tåget var inställt.
Nu blir det strumpstickning och OS resten av kvällen.