Godmorgon 2010-02-21
Godmorgon i vinterlandet 
Här vid vätterns södra ände så snöar det massor…fortfarande. Igår kom det nog ca 30 cm och nu ser det ut att ha kommit minst 10 cm till. Jag älskar när det snöar, tycker det är jättemysigt
Det svåra är väl bara att ta sig fram när man behöver det om de inte hunnit ploga vägarna. Ska upp till stallet om en stund så blir spännande att se om man kommer fram. Jag har två vägar att välja, men båda innebär en brant backe i början så får se vilken som jag väljer. Måste nog kolla med så att åtminstone översta tråden på staketet syns på alla ställen i hagarna med. Sen får se vad dagen har att erbjuda idag…
Ha en bra dag!
God morgon!
Här är det -10 och snöar som f-n
, jag är så trött på snön så jag nästan gråter Vi kommer snart inte ut, Har en snömätare på gräsmattan men den syns inte. Sambon skottar och skottar har snart vallar på 2 meter. Måste forsla bort all snö annars dränks vi när det börjar töa. Skulle varit på clinic idag men måste skotta istället.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
I morse när jag tittade ut genom fönstret hade jag en häst i fel hage, det var Ada som enligt spåren hade sovit precis vid stakettrådarna och rest sig på fel sida. Hon stod snällt där och ville bli "räddad" så jag fick lyfta på trådarna så hon kunde gå under och tillbaka. Men nu har jag talat om för henne att bara sova i vindskyddet!
Här har vi massor av snö och plogning och skottning står på dagens schema, som hos så många andra här i landet.
Ha en bra skottardag!
God morgon alla!
-16 här, men en otroligt vacker morgon. Det solar och är fint och snön ligger orörd.
Fick knappt upp ytterdörren i morse, och det lär bli en del skottande vid stallet. Hästarna måste nog ha mer hö i hagen, vilket kan bli lite besvärligt, men jag hoppas min bror kan hjälpa mig.
Ha en fin söndag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Ja, här har det snöat som på många andra platser. Börjar bli lite orolig för ladugårdstaket. De andra taken kan vi skotta men inte ladugården med den branta lutningen. Det frestar ju bjälkarna inåt.
Annars så kommer det en traktor som ska flytta snö åt oss idag och så ska han skotta padocken. Ska bli skönt att han någonstans att träna hästarna då alla andra vägar ha skidspår…
Ha en skön söndag!

God Morgon
Här var riktigt fint imorse när jag gick upp, hästarna är ute och äter hö och stallet är fixat, tyvärr så har det börjat snöa igen. I dag skall hästarna köras och en hel del fixas innan vi åker till Paris för några dagar.
Ha en bra dag i vårt avlånga land.
God Förmiddag…..
Lite kallare här.-6-7 grader, än vad det varit dom senaste dagarna. Vindstilla är det nästan nu, men fy vad snö vi fått! Skotta i hästhagen går inte, det är ofruset och bottenlöst under, så hästarna får "gå i luften"! Hur det skall bli när snön smälter vågar jag inte tänka på, men jag vet att dom mår bättre av att stå inne i boxarna med dörrar och fönster öppna, än att gå i knädjup lera! Sen får man gå ut och gå med dom i stället där det är torrt.
I dag händer väl inget särskilt, skall mocka och köra in ved…..
Ha det bra i landet, skotta försiktigt så ni inte blir sjuka på kuppen!
I Malung var de ca - 20 minus ute. Idag blåser de kallt men inte som igår när de blåste på tvären o snöade . Så Murkla tyckte att de var dax att gå in vid 12 tiden igår så hon gick ut ur hagen. Hoppat över. Så mycke snö o översta tråden blir så låg…
Så de ska sätta uppp nya / mer tråd i dag. Så de får stå inne med frukost tills jag har fixat med hagen o sovit lite. Jobbat natt nr 2. ledig tills på onsdag.
Kan förstå dom oxå igår var de inte kul att vara ute de kände som de var 30 minus när de blåste och ingen stanns att gå in under i hagen. Finns inte ett enda träd i hagen så jag måste bygga ett vidskydd åt dom till sommaren.
när jag kom igår men rätt nöjd när jag frågade om hon ville gå inne som hon gick ur hagen.
Sedan blir de lungt som man är fökyld med halsont..
Ha de bra!
Haninge bjuder på -15, strålande sol och massor av ny snö! Lite skillnad mot vädret igår.
Nu syns snart inte mellersta tråden på staketet och jag hoppas att ingen häst tänker promenera ut. Har skottat fram trådarna flera ggr men nu orkar jag inte.
Ha en trevlig söndag

God förmiddag i landet!
Idag är det bara -22 ute, rena värmeböljan. Det har kommit någon cm snö och så blåser det litet också. Inget uteväder idag heller alltså.
På dagens schema står årsmöte och ponnytravgala i Boden, Peter ska försöka få ihop passaten innan vi far iväg.
Hästarna får vila i form idag igen.

Hejsan!
Har haft samma procedur som vanligt med snön men sedan åkte jag o Magnus söder ut på en biltur och åt mat i Burgsvik. Vi kom fram till att vissa vägar är ej öppna (där det ej bor någon på vintern). Nu är det snart dax att förbarma sig över hästarna för snön yr ganska kraftigt just nu och de ser ganska frusna ut, de står o hänger på grindarna.

Här fick vi upp ytterdörren med stor möda i morse, en hel del snö hade drivit framför dörren. Alla hästar fick stå inne i dag då det knappt gick att komma framåt i blåsten och snön dessutom -16. Klarnade upp på em. med sjunkande temperatur var -20 sist jag kollade. Gillar snö och vinter men det känns som det börjar räcka nu. I morgon har vi studiedag så det blir att sitta stilla och lyssna från 8.00 - 16.30 kommer nog klia rejält i kroppen efter ett tag, jag som är van att röra på mig hela tiden tycker dessa dagar är jobbiga.