Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 698 ggr
Kajhugo
0

God Morgon 2010-02-19

God Morgon

Snö Snö Snö, hästarna är ute stallet är fixat, ibland är man glad att man har ett ordinarie jobb inomhus.

Ha en bra dag i vårt avlånga land.

Tittut
0

Det snöar här också, och det ser så där lagom skönt ut ute.

Elin är hemma från skolan idag. De har fria fredagar, och idag ville hon vara hemma, så det blir väl inte så mycket gjort då skulle jag tro.

Får försöka göra lite nu medan hon sover.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Vi tog en liten sovmorgon, ingen ska ju iväg direkt på morgonen. Här ser det ut efter snö, och är runt tjugo minus. Kan ha snöat någn cm under natten, träden ser så fluffiga ut.

Idag blir det tidigare till butiken, kassaprogrammet dog halv sex igår.

Peter ska väl försöka skruva ihop passaten då delarna kommit nu, SImon håller på med sin valiant, hans merca lade av igår kväll medan vi åt middag. Sara är fortfarande sjuk.

ryttarn
0

Snö i mängder, snart kan hästarna bara kliva över staketen, den packade snön börjar närma sig andra tråden….

Hadde tänkt tömköra unghingstarna och ta en tur med Sunny men jag ser knapt 10 meter för det tuffa snöfallet så dom får stå idag.

Mao blir det städning och kontorsarbete idag…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God Morgon!

Så var det då dags igen för snöröjning! Här har både snöat och yrt i natt, så drivorna var meterhöga ut till vägen! Tur vi har redskap för sånt, stor snöslunga på stor åkklippare funkar perfekt!

Skall strax gå och släppa ut hästarna som vandrar runt i hagen på ca. 40-50 kvadratmeter, dom vill inte gå ut i den djupa snön.

Under dagen blir det att handla och mocka! Skura Dax box för att Deli skall komma hem!

Ha en bra fredag! Let's Dance!

Hagelberg
0

Snö…….o vad jag älskar snö…..MEN just nu vill jag ta en paus i vårt förhållande! Känner att vi måste vila lite från varrann Skrattande

I dag blir det till att hämta lite foder, de äter lite mkt men nu blir det snart svångremen, nyförvärvet är lite väl tjock.

Ha en bra fredag och en trevlig helg!

RC71
0

-11 här, snöar och blåser rejält! Vägen har drivit igen och inte en snöplog så långt ögat når. Hästarna äter frukost inne och det tänker jag också göra.

Godmorgon från

Lotta

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag! Snö och snö röjning verkar vara den vanligaste sysslan i vårt land även i dag. Här driver det på från åkrarna på ena sidan av staketet och på andra sidan plogar plogbilarna upp stora vallar av snö, ingen strategisk plats just nu att ha en hage med hästar ut mot en stor väg. Men förhoppnings vis röjer Magnus undan snön på insidan av hagen mot kvällen med lastmaskinen. O sedan kommer det nytt i natt o i morgon säger metrologerna. Hmmm.  

Ska arbeta i kväll och hoppas att vädret blir ok och lite lagom med snödrivor, i alla fall tills jag är klar för kvällen vid 22.

Hoppas att ni har det varmt o gott i stugvärmen i kväll, oavsett vilket tv program ni väljer!

[Grabbarna-A]
0

-10, blåsigt och nått vitt som dalar ner från himlen…

Har haft ett litet rådjur som sovit inne i hästarnas skjul på nätterna, den har inte ens brytt sig om oss. Förstod att det var nåt fel på den och idag när jag släppte ut hästarna så låg den kvar där inne, den andades men dog medans Amaretto nosa på den och jag försökte få upp den på benen. Jaha vad gör jag av den nu då? Får gå ner till grannen och fråga om råd.

Jobb om några timmar och sen får man göra helg. Ha en bra fredag!

Gurkane
0

Godmiddag blir det från mig då klockan passerat 12 på dagen.

Ja som flera av er är det snö snö snö så långt ögat räcker…

#5 Precis!  "Snö…….o vad jag älskar snö…..MEN just nu vill jag ta en paus i vårt förhållande! Känner att vi måste vila lite från varrann Skrattande"

Har varit in till stan med ungar, handlat på hemvägen. Å skottat snö också på hemvägen. För natuligtvis fastnade jag där nere precis i början av min väg upp till husetTungan ute. Så det blev skotta av för jag tänkte inte bära mina matkassar 200 meter. Det räckte med att få undan snön runt bilen sen gick det att köra några meter framåt-stopp- backa- köra framåt- stopp-backa köra framåt osv. Yes kom ända upp till dörren med matvarorna. Phu. Nu en lunch och vilopaus sen väntar mångder av snö på mig och slungan. När det är så pass klart här hemma är det stallet kvar…

Ha en trevllig helg alla russvänner! Ni som måste ut och åka; Ta´t lungt och håll avstånd o trafiken. Säger moraltanten…

[Croneld]
0

Halloj!

Vi har två harar som har sitt tillhåll hos hästarna, de har kommit på att deras hö är en bra matkälla.
Snart fredagsmys, ska bara handla lite nödvändigheter och bunkra inför snöstormen på lördag om alla pratar om. Har själv inte kollat vädret.

Ha en bra fredag!

MagganS-B
0

# 10 Klass 2-varning här på Gotland fram mot morgonsidan……Usch!

garrilina
0

Även här är det snö och med vind som går vågrätt så är det inte skönt. Våra hagar ser ut som minigrishägn… och det utnyttjade hälften av dem i går då Russes kompanjon varmblodsvalacken Calypso Dream kom på att de skulle ut och kolla läget i de andra hagarna, särskilt ville han kolla in tvåårshingstarna till följd att de fick fritt fram att gå ut och då hängde även Legolas på ur sin hage. Vidare drog de in till shettistona så Therese hade en svettig dag i går innan hon fått in alla och lagat hagar.

Har varit ledig i dag då vi hade öppet hus med lektioner i går kväll en mycket lyckad kväll med många föräldrar och blivande elever från år 6.

Nu blir det OS resten av kvällen!