Godmorgon 10-02-18
Godmorgon i landet!
Här är det -2+ och mulet idag.
Ska fixa hästarna s staket, elen funkar bara på övre hagen, och i nedre delen springer renarna ut och in…
Annars blir det butiken idag, och telefonmöte ikväll, så var den dagen gjord också.
Nu frukostfix!
Godmorgon!
Ny dag, ny snö och nya äventyr.
Igår hände en lite speciell grej. Vi var ett gäng på 5 ryttare som skulle ut och rida. 4 nordssvenskar och russet Pawik. Det tar ju lite tid innan alla kommit upp, fixat till sina läder å så.
Men så går vi iväg. Pawik sist. Han maskar och lilla dottern vågar inte vara på honom. Pawik är ju en mkt speciell herre som man inte gör vad man vill med. Men så äntligen började det gå framåt på riktigt. tills vi kom till en lång brant backe. Precis nära "hem". Där var det tvärstopp.
Inte skulle han följa med oss andra upp inte. Sagt och gjort Extramatte/kusken rider ner till det lilla ekipaget säger åt Pawik nu går vi. Nej svarade Pawik. Jo sa matte och ger han en puff med spöet. Direkt svarar Pawik med "ALDRIG att jag går upp här" och skickar av lilla ryttaren. (Tappra lilla ryttare som först vid fjärde "språnget" trillade).
Nu kommer jag också ner igen, fixar upp dottern och tar tag i tyglarna. Nu fick han bli hand häst istället. Och det gick JÄTTEBRA!
Vi trodde nog att Pawik skulle sura men pigg och glad var han hela turen. Fick gå först med mig och min nordsvensk. Dottern var också glad, för hon är ju ingen duktig ryttare ännu och behöver ännu lite hjälp med just Pawik.
Idag väntar lite icke hästigt i första hand. Stora staden i första hand. sen det sedvanliga; röja hemma. Och pappershögar som SKA minska ännu mera.
Hoppas Ni alla mår väl, hästarna pigga å krya, lagom med snö och kallt.
Ha en bra torsdag.

hmm, ser att jag fått en underlig temperatur, -20 har vi här.
# 1 Intressant historia. Som jag brukar säga, antingen klarar man inte av att ha russ för man inte accepterar deras eget tyckande, eller så är det just det som är hela grejen, på något vis.
Här är det en vanlig jobbardag. Ska nog köra lite ägarbyten idag, tror jag och ikväll ska vi inåt staden på möte.
Hoppas ni får en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

# 1 en riktig russberättelse!
I dag blir det staden, jobbet, möten. Skulle gärna stanna hemma! Det ska bli mycket snö senare i dag. Får se om jag kommer hem i kväll.
Jag har fått flytta om på hästarna. I går försökte 2-åriga Toke gräva sig genom snön under stängslet in till storasyster som har fått vårkänslar och stod på andra sidan och kallade på honom. Han lyckades inte men nu är han i alla fall flyttad tre stängsel längare bort.
Ha en bra dag!
God morgon!
Busiga "Tigris" stod som vanligt uppe på badkaret som en liten cirkuspudel, så man får ju sig ett skratt på morgonen.
Vanlig jobbardag och sedan en tidig kväll. Rättade böcker in på småtimmarna känns det som idag.
Ha en bra dag!

God morgon! -9 och halvklart väder i Leksand, det har kommit fluffsnö under natten men just nu är det uppehåll. Snön är i nivå med nedersta tråden i mina hagar, ca 50 cm djup alltså.
Jag har haft en smånervös morgon, min gamla dator har krånglat. "Systemfel", påstår den, och vägrar att starta. Efter några försök gick den (som synes) igång, men den är trög och det känns knappast tryggt. Jag har nu säkerhetskopierat allt viktigt, däribland alla filer till stamboken XVIII.
Varför kan inte datorer varna innan de kollapsar? "Den här datorn kommer att krascha om 48 timmar, säkerhetskopiera alla filer och ring support!" vore väl ett mycket användbarare meddelande än alla uppmaningar att registrera sig eller uppdatera sin programvara…

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 6 Kanske ett utmärkt tillfälle för dig att skaffa dig mer extraknäck, uppfinna en dator som talar om att den är "sjuk"!
Hallå alla!
I dag är det segt efter hockeymatch mitt i natten, men vann gjode "vi"! Dessutom är jag ännu chockad efter Anjas gräsliga vurpa!
Skall gå ut om en stund och borsta lite på han som skall till Skåne! Hoppas nu bara det inte blir snöstorm så inte båten går eller nåt…..
Ha en bra torsdag!

God dagens!
Nu var det längesedan jag skrev här igen, skärpnings tror jag visst!
Ska försöka uppdatera lite annonser nu hade jag tänkt, äta lite och sedan ut i stallet och fixa lite. Ute skiner solen men det blåser tyvär och det flyger lite snö.
#8 Det har kunnat gått illa för både henne och de andra so kraschade. Men det verkar ju ha gått bra med henne iaf
God middag….
Nu väntar lunch, pannkakor!!
Sedan bär det av till trucken!!
Ha en bra torsdag!