Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 471 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2010-02-17

Godmorgon där ute Glad

Va ett tag sen jag skrev här nu, det har liksom bara inte blivit av. Svart som natten ute och ca -5, men om en timme är det ju nästan ljust nu. Härligt att det blivit så mkt ljusare redan Glad Om en stund blir det stallet,, sen jobb och ikväll lite buggande.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

snöfall och minus 17 idag, 14 grader i köket, kallt!

Sara mådda dåligt inatt, vi hoppas det var grädden på semlan och inte något annat. Familjen-inte-tåla-mjölk….

Idag blir det butiken, hade tänkt ut med någon ponny före jobbet,m en jag tror jag hoppar över det.

Ikväll famrorkväll.

Tittut
0

Morrn!

- 6 här och ett lätt snöfall. Elin är svårstartad idag och jag kan förstå henne. Jag är också morgontrött för det mesta.

Pappersjobb idag och ridskola till kvällen.

Blir nog kväll idag med, om man säger så.

ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

lite kallare idag igen…igår var det bara två minus…upp och ner hela tiden.

Idag tror jag att jag MÅSTE städa lite , ser ut som tusan här inne….

Gurkane
0

Godförmiddag Russvänner.

Även här lite ny snö. Varit ut e och röjt av gårdsplanen lite. Inte speciellt kallt men lite vind har vi allt. Ingen sol i sikte i dag heller.

Nu först väntar några pappershögar om det blir sånt som ligger på golvet eller på skrivbordet återstår att se. Sen väntar ett å annat att plocka ihop efter en duktig dotter som fick ett ryck igår; smörja läder.

Eftermiddagen är tänkt att vikas åt barnen och dess ridturer som vi vuxna också får deltaga i. Sen hoppas jag det blir en tidig kväll ikväll.

Ha en bra dag där ute i vår vinter vädret!

MagganS-B
0

God förmiddag!

Hästarna utsläppta och kaffet urdrucket…..-1 på termometern och fåglarna kvittrar i träden, tycker nog att talgoxarna fått en lite annan ton….I går utspelades ett dödsdrama utanför köksfönstret. Plötsligt dök en sparvhök upp, slog en koltrast och när jag knackade på fönstret så flög han iväg med trasten i klorna, bara ett par fjädrar låg kvar…..

I morgon åker Dax iväg till Kalmar f.v.b. till sin nye ägare, så nu kan Deli få komma hem igen, har inte varit hemma sen maj i fjol…..

Ha en bra dag!

RC71
0

Snöar för fullt här. Någon pratade om att det skulle komma 30 cm Rynkar på näsan? Hoppas det inte stämmer! Jag tycker faktiskt det räcker nu.

Hemma för lunch och lite annat pyssel.

Tjing!

Lotta

Gnistra
0

Go middag!

Har nu påmorgonen/förmiddagen varit i 2 stall o haft stalltjänst- mitt eget och en god väns stall, hon hade behov av att komma av  ön en liten dag eller så. Så jag har även kvälls passet där och första passet gick riktigt bra -trots att info lappen låg inne på hennes skrivbord i huset och inte på avtalad plats i stallet. Så blir det i bland.

Ska försöka plugga lite i dag och även fixa med mina hästar, men det blir ej så avancerat då de behöver fixas om hovarna och hovslagaren är i Thailand och mår bra i solen, stöön. Nu längtar jag efer något härligt vårtecken ute i naturen,,,

Ha det riktigt bra i dag!

murkla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förkyld vad annars.

Ingen jobb i dag orkar inte med . dyngsvettig bara att mocka hos kursarna i dag….

Kommer snö och är -3-4. grader…

De blir lungt i dag! Ska bara på ett möte på jobbet snart,

Sedan blir de att kurera sig resten av dagen.

Var på Röros marknad i går.