Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 683 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-02-13

Godmorgon i landet!

Ingen sovmorgon idag inte, idag bär det av på hästmässa i Örebro. Sonen skjutsar till flyget med vår nyinköpta golf, hoppas den håller hela vägen Skrattande

Barnen håller ställningarna här hemma i helgen.

PernillaJ
0

God morgon! Kändes kallt i mitt hus, termometern visar -23,3 utomhus - brrr. Vadan denna plötsliga köldknäpp…? Måste sätta fyr i köksspisen bums.

911Viktig
0

God morgon! Kallt i Hälsingland också -27,3, frukost inne för hästarna.

Dagens planer på uteaktiviter får nog ändras till innejobb!

Tycker det räcker med vinter nu.

garrilina
0

God Morgon! Vi efter kusten i Hälsingland har bara -19,9,så här blir det frukost ute. Solen är uppe och det gnistrar fint i all frost på träden enligt väderprognosen hamnar temperaturen runt- 5 under dagen så det blir perfekt. Utejobb hela dagen och tv:n till kvällen med en jämn fördelning av sport och melodifestival.

Ha en bra lördag!

balotte
0

Ingen god morgon idag!

Imorse fick jag nacka min fina sussexhönaGråter, känner mej som en bödel. Men hon har varit sjuk ett par dagar äggledarinflammation. Idag blir det hästgöra och husgöra för hela slanten.

Ha en bra dag alla!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Inte så kallt här, bara några grader minus, men i gårkväll blåste det, och i natt och nu också så snöar det ordentligt! Halvmeterdrivor igen! Många dikeskörningar hörde jag på radion. Hästarna har fått sin frukost, men bakdörren går inte att få upp så dom får vänta en stund inne tills husse röjt bort snön…..

I dag blir det inne för min del!

Ha en bra lördag!

[Croneld]
0

God morgon! Jag har inte koll på minusgraderna idag, men det var i alla fall en kraftig ishinna på vattentunnan och vantar krävdes vid utfodringen av russen.

Här blir det att fara iväg till ishallen, då min brors familj kommer till "stan" och spelar i en cup i hockey. Efteråt ska jag fika med brorsan.

# 3 Stegräknaren visa att jag går igenomsnitt 10 000 steg på arbetet varje dag.

Ha en bra lördag!

VeronicaP
0

God morgon

Det har snöat lite i natt och blåser kallt kallt idag. solen tittar iof fram men vad hjälper det när det blåser på det viset.

Snart ska sonen åka på bandy träning men jag får stå över och titta på den lille idag , själv får jag ta och åka till Lantmännen och inhandla lite häst mat :)

Ha en trevlig lördag

[Tjiwi]
0

Morron

Snöar här igen….men inte så kallt, bara sju minus. Funderar på om jag ska åka till ridhuset och träna dressyr med hästarna idag eller om det blir skogstur,

Ha en skön lördag!!

Hagelberg
0

God förmiddag!

Här är det -2 men det blåser fortfarande och snöar non stop! Jag har precis kommit in för nu är jag lite snöblind, flimrar så framför ögonen. Får återuppta skottningen om ett par timmar, snön går ju tyvärr ingenstans.

Há en bra dag!

garrilina
0

# 10 Då håller du dig över snittet för vad man behöver Skrattande det blir lite beroendeframkallande efter ett tag tyckte jag. Tanken var att vi skulle köra en omgång nu i år på jobbet igen men tjejen som höll i det är gravid och har annat och tänka på och ingen av oss andra har tagit tag i det. Therese och jag brukar köra här hemma ibland det är kul att kolla.

Kajhugo
0

God Förmiddag

Har varit uppe med tuppen, fodrat, släppt ut hästarna, och fixat stallet, gick sedan in och kurade i sängen igen. Har nu varit uppe och laddat med amerikanska pannkakor till frukost och skickat iväg sonen på hockey.

Ha en fortsätt bra helg ute ivårt avlånga land.

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förmiddag på er

Djuren klara så nu ska jag äta lite innan allt snurrar på. A-Bagge har fått gå ut för första gången han måste ju få lite motion då han bara halkar på mina golv

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

# 12 Ser ut som en liten vovve, lagotto, italiensk tryffelhund!

murkla
0

Vad guligt! #12.

Här lyser solen men de var - 28 i morse vid 8 tiden.

Idag får hästarna komma in lite tidigare för jag ska åka till Sälen och äta på Lammet och Grisen. Så jag vill inte stressa hem för att ta in de om de är ca -17-25 minus ute då….

Annars blir de an lung dag men har väl huvudvärk som vanligt!

Vet inte om de är för  förkylning eller om de är dessa tableter Reductil som jag äterför att gå ner i vikt. Funkar bra på mig gått ner  ca 14 kg. En enligt en ny forskning så kan de som har problem med hjärta o så  få strok och hjärtinfarkt. vet ju inte om de har forskat på oss som bara är feta o behöver gå ner i vikt!…

Allt som är bra är ju farligt!

Ha de bra! KRam på er!

[cancan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väntar fortfarande på att Plogbilen ska hitta hit, så jag kan få ut bilen o köra till stallet.. Nu tycker jag det kan räcka med all snö..! Ikväll kommer även sambon hem som varit på skidsemester i Österrike..

På bilden: Våra tanter som är lite kinkiga för snön och gärna står och läar i vindskyddet =)