God morgon 2010-01-11
God morgon!
Idag är det sista dagen för fackelkampen och ni som inte klickat gör det idag.
Ha en bra dag!
Morrn!
Winnerbäck sjunger för oss här till frukosten, sämre kan man ha det!
Hovslagaren på ingång, så det blir väl att hästjobba och låta pappershögarna vila idag.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
-16 idag, brrr. Igår var det solsken och vackert, och jag passade på att fotografera hästarna lite.
På radion pratade de om att det idag är 25 år sedan Nelson Mandela frigavs ur fängelset.
Idag måste jag göra klar min bokföring eftersom det är momsredovisning i morgon - typiskt att jag har skjutit upp det så länge som möjligt. Men först ska jag fara till Borlänge och jobba på lunchtravet om några timmar. Ha en bra dag ute i landet!

Morgon där ute
Natten har varit kall här -15 igen typiskt när jag ska skrämma igång traktorn Fast jag behöver nog åxå skrämmas igång har haft kl att ringa varannan timme i natt Tog hand om ett lamm åt x-et och kl 02 kom han på att man kanske kunde suga Så nu är det ett lamm i hundbur i badrummet det finns ju inget att gör här Dax att gå ut mellan måltiderna
Bild på A-Bagge
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet, -12 grader och och ganska mulet.
Idag blir det nog en tur med monis och en med Sunny. I övrigt blir det till att sitta här vid datorn och se om jag får färdigt mitt journalhanteringssystem för hästarnas behandlingsjournaler…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#2 Min Mandela-kunskap är tydligen inte på topp. Idag var det 20 år sedan han frisläpptes, och han satt i fängelse i 27 år. Ungefär.
God Förmiddag……
Grått och trist ute. Hästarna utsläppta, får se om dom håller sig i skinnet, alltså INNANFÖR stängslet i dag! Fina hovar fick dom i går, hoppas dom inte tänker prova dom på vägen i dag igen!
I dag skall jag rensa med sopsäck i min klädkammare, lär bli ett par stycken 
Torsdag, igen??????? Ha det bra!

Go morgon!
Här är det lite snöfall och några minus, som vanligt! I dag ska jag på sista delen av utbildningen om lyft och förflyttning innom omsorgen, men innan dess sitta med distans studierna ett tag. Senare i kväll är det styrelsemöte i ridhusföreningen och min hovslagare har åkt till Thailand, så honom får jag vänta på ett tag…
#3. Riktigt söt och tids krävande! Lycka till!

God förmiddag i landet!
Stressig morgon med kotknackarbesök före jobbet. Det snöar som omväxling och är sisådär 12 minus ute. Solen gjorde några tappra försök att brotta sig igenom molnen när jag körde hem från Luleå, men jag tror nog molnen vann.
Peter och Simon är på rull norrut, de ska lossa i Skellefteå så de är hemma ikväll. De skulle passa på att titta på en bil i umeå, få se om det är något att ha.

God förmiddag!
Min hästar är lyckliga för just nu har de fri tillgång till grovfoder. I lördags körde vi fast med traktorn i hagen när vi var påväg med hösilagbalen till foderplatsen så nu står den fritt i hagen! Jag kämpar med spänband + presenning men mina russ fixar detta plätt-lätt och vill helst äta från balen, inte det jag lägger ut. Kan säga att den snart är slut…..
Idag är det hemmapyssel på schemat, sen ska barnen klippas. Skönt när sånt är avverkat!
há en bra dag!

God Middag
Här strålande vinterväder, soligt och -10. 4 hästar är körda, ovh nu väntar en varm dusch innan jag skall hämta sonen för en sen lunch på stan innan hockyträningen.
Strålande sol och nu kanske de är - 7 . Imorse var de -21 s¨de var ju inte lika kul!
Och jag försov mig. inte helller kul!
Ska snart åka o och titta på unghäst ledktion nr 4. Och filma. On ni är nyfikna så kan ni gå in på min hemsida och titta på film i galleriet Max o zoya…….
Ta och surfa vidare ha de bra!
Tillbaka hemma och hästarna har fått en klapp. Lite hemarbete och vila, så är man igång igen.

Här har jag kommit från jobbet och vår middag är uppäten, nu blir det till att gå ut och ta in våra fyrbenta så de får middag. Få se vilket antal de är i kväll för i morse när vi kom ut hade vi våra inne och grannens två i en av hagarna, hon har hämtat hem dem under dagen. De brukar upprepa sina besök rätt ofta så vi får se. Rätt jobbigt när de kommer på dagen för då bryter de sig in till våra….
Ha en bra kväll.