God morgon 2010-02-09
Morgon i stugorna
Här i roslagen är det svart som natta och -4,5 och inne har jag +21 Så idag gick det att gå upp när Krisen väckte mig, första koppen kaffe med grädde i är uppdruken och ligger som bommul i magen Efter ett par koppar till är man redo för dagens jobb div hästarna och hundar ska ha sitt sedan får jag nog titta på hur det ser ut i huset.
ha en bra dag där ute
Titta vilken fin huva Marie har gjort till mig
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon
Även här mörkt som natta, hästarna är ute, stallet är fixat och nu vankas frukost innan ordinarie jobb tar vid. Hoppas kunna ta tidig eftermiddag och köra lite häst sen.
Ha en bra dag i vårt avlånga land.
Ps. Fin huva, kul med annorlunda detaljer.

Godmorgon i landet!
Köksspisen tänd och ute är det runt tio minus sisådär. Solen var framme litet igår, och så snöade det som omväxling.
Idag ska vi rida, men det blir nog på ridskolans hästar då Mysli fortfarande är halt, men mycket bättre, och vi har ingen bil att dra släpet med.
Annars är det butiken som gäller idag.
God morgon!
Lagom kallt. Barnet ska väckas, sedan väntar heldag på annat håll än hemma.
Tat lugnt i landet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag och i en månad framåt ska jag och alla mina arbetskamrater ha en stegräknare på sig. Ska bli intressant och se hur många steg jag går på en dag. Kanske behöver jag inte träna mer!
Gomorron! ÄNTLIGEN har jag LEDIGT! Har inte haft ledigt på en vecka. Jobbat varenda dag i en veckas tid, så nu ska det bli skönt att pusta ut. I ngr sekunder till iallafall. Sen ska jag ha hunddagis. Sambos hundvalps kullsyster brukar vara här på dagis mellan varven. DÅ är det livat i huset. :P Både stol och borde brukar flytta sig på över en meter. :D
God morgon!
Här är det bara -4 idag men det skulle väl börja snöa fram på eftermiddagen
. Jobb som vanligt sedan hästgöra ikväll.
#5 Kan dom härja så som ser så beskedliga ut
.
Ha en bra dag alla!
Morron
Grått ute….
Ska ta en tur med Njord snart tänkte jag. Har vaknat med huvudvärk men jag hoppas det avtar….
Ha en bra tisdag.

God förmiddag! Har precis kommit in och nu blir det jobbet till sent i em. Är jätteseg i dag, att det har gått i ett i över en vecka nu känns, helgens plugg har kommit i kapp och även kursledarens förkylning har smittat av sig…
#4 Vi gjorde samma hos oss på jobbet förra året i 2 månader, jag låg i snitt på 19000 steg/dag.
Ha en bra dag!
Förmiddag!
Malung var de - 15 i dag! Och nu kommer de snö…..
Men de är skönt en då! Jobbar nu.
Sedan blir de hästarna o ta reda min min minni dygstack som jag gjorde när de blev så mycke snö i helgen orkade inte gå till den stora.
Skidor och lite annat o lära mig köra trakorn i dag så jag kan skotta gården hemma o hos hästarna! Körde trakort på gymnasiet men de var ju ca 7- 10 år sedan nu!
Ha en bra dag!
Go'middag!
#0 Vilken häftig huva!
#4 Stegräknare, djävulens påfund! Vi hade såna på jobbet också, men till slut tog jag av min, dom andra gick till Rom! 
Här har skottats gödselhög (med traktor!), lagats stängsel, hästarna blivit ryktade (!) och utsläppta. Nu slappar jag lite inför regöringen i stallet! På bilden tjockisen Brådis…..
Ha en bra eftermiddag!
#6 Jepp! Det kan dom! Den bilden är gammal dessutom, de har vuxit enormt mycket sen dess och den beige är sambons, o hon har spetsöron nyförtiden. ;) Men just nu ligger de i en HÖG och sover. To.m katterna e dösluta. ^^