Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 748 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-02-08

Godmorgon i landet!

Här har det kommit litet till snö, och det är runt tio minus.

Igår var det verkligen strålande väder, med bara tre minus mitt på dagen. Trixi var jätteduktig på clinicen igår, hon lär sig fort!

Idag blir det butiken för mig, PEter och SImon åker iväg med ett flyttlass och Sara går som vanligt i skolan.

ryttarn
0

Godmorgon!

Här är det -13 grader. När man tittar åt öster ser man en svag ljuslinje som visar att solen snart är på väg upp. Känns skönt nu när man märker hur det blit ljusare för varje dag.

Idag blir det mestadels kontorsarbete men skall försöka hinna med en tömkörningstur med Palle och ett backpass med monis.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

Kallt här med, idag blir det skridskoåkning igen och vanligt jobb!
Ha en bra dag!

Gurkane
0

Godmorgon Rusvänner!

Här har blivit rejält kallt igen… 12-15 minus beroende på vilken termometer man tittar på.

Hela helgen gick i hästarnas tecken förutom vid mina mat och sov pauser.

Så idag blir det i princip bara lunch och vattning i hästväg.

Här väntar upprensning av hemmet igen. IgenFörvånad? Ja jag förstår inte hur det kan gro igen så. Har iaf börjat duktigt och rivit ur sängkläderna som nu vaggas rena i tvättmaskinen.

Ha en bra måndag med och utan Era russingar. Förresten ska Ni alla ha en trevlig vecka, hela långa veckan.

KRAM

Tittut
0

Morrn alla!

- 13 även här. Min dag ska förutom jobb handla om disk. Pontus fyllde år i går, så hela köket dignar av disk och diskmaskinsreparatören är ännu inte inkallad, så det blir att handdiska.

Först måste jag fixa barn till skolan och hästar till hagen. Sedan får vi se i vilken ordning jag tar det.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Kajhugo
0

God Morgon

Idag skall vi åka skridskor med klassen, det skall bli kul, bara -4 så det är inte så kallt. Inga hästar för min del idag, bortsett från trav ikväll, men det blir bara att åka och titta på ett lopp och sen hem igen.

Ha en bra måndag.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här är 5-6 grader kallt och det blåser lite, ingen sol syns, bara grått grått!

Av vissa anledningar tänker jag inte göra ett smack i dag! Tänker sitta på min rumpa och bli uppassad hela dagen!

Ha en bra måndag!

Pernille-G
0

God Morgon!

- 9 är det här och grått. Kallare än normalt i Sydskandinavien och varmare på Grönland! Vad är som händer med vädret?

I dag är hemmadag. Skrivjobb på fm och hovslagare i em. Sto och föl behöver nog också en ny hösilagebal. De står i ladan och äter halm.

Ha en bra dag.

RC71
0

-11 här och strålande sol! Trött och nött, ska samla kraft för att ge mej ut i kylan. En vanlig jobbardag väntar!

Godmorgon från

Lotta

[Tjiwi]
0

Morron

Grått och bara några grader kallt. Det blev en riktig humörshöjare igår för mig, Njord var så superduktig på körträningen i ridhuset igår. Poletten har trillat ner under vinter "vilan" på den unge herren. Så roligt att köra, ville knappt sluta……

Stallsysslor och en tur ut med Wilda får det bli innan jobbet kallar!

Ha en bra dag!

karisma
0

Go middag

Har inte haft tid för denna sida förrens nu Det var kallt imorse igen både ute och inne glömde att stoppa in ved igår kväll Så när jag klev upp var det bara+14 inne och jag som vill ha +22Skrikandes Annars är det bara en vanlig måndag fast teefonen har gått varm ska nu gå ner till djuren och göra lite eftermiddags nytta

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~