Godmorgon! 2010-02-07
Söndag morgon, när man får sova, kan man inte. Så typiskt! Men absolut inget ovanligt.
Hela gårdagen gick i hästarnas tecken, på ena eller andra sättet. Även dagens söndag kommer vikas till de fyrbena russvännerna samt nordsvenskarna i någon form. Dock återstår att se i vilken form det blir.
Skulle behöva liite mer sömn. Kanske kan man bli tillräckligt sömnig av att surfa runt ett tag?
Svart är det här utanför. 8-9 minusgrader. Varmt och gott i stugan min.
Ha en bra söndag alla russvänner!

Samma här. Vaknar fast man inte behöver….
Ska bege mej mot stallet och sedan blir det frukost innan dagens bestyr tar vid.
Godmorgon från
Lotta

Godmorgon
Mulet här i Huskvarna denna söndag morgon och ca -5. Lite tung i huvudet när jag vaknade idag, får väl se hur det går med det men det brukar ju bli migrän av det så får väl ta ett litet piller sen skulle jag tro. Usch vill egentligen inte ta dem, skulle ge allt för å få bli av med migränen. Men en vacker dag kanske…
Idag blir det stallet en sväng sen samt lite plugg…
Ha en bra dag 
Morrn!
- 7 här och jag ska kasta i mig lite frukost för att bege mig till stallet och släppa ut hästarna.
Sonen fyller 11 idag, så det blir väl att hem och röja lite och fixa så han kan få en tårta till eftermiddagen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Igår var det nollgradigt med litet tö, första töandet sedan före jul. Idag är det -17. Jaja, ombyte förnöjer? Jag ska öppna en ny storbal idag, de håller på att ta slut så jag måste ringa och se till att få hem fler.

Godmorgon
Det är mulet här i Mellanskåne också och - 5 grader. Jag har eldat och sett till Gottfrid och Toke som står inne på natten. Nu är det tid för en kopp kaffe och tidningen.
I dag blir det hästarna och tentarättning.
Ha en bra söndag!

Godmorogn i landet!
Ännu en dag med strålande sol pch klarblå himmel! Minus åtta ute, så det verkar bli fint!
När vi kom på westernclnincen igår var Mysli halt.
Dock inget synbart så kanske en hovböld?
Idag blir det rengöring av smådjursburar, och Sara och Trixi ska på clinicen i em.
God morgon! Hästarna är avklarade och nu njuter jag av lite morgonlatte. Igår skulle jag bara fixa något vid hagen, och min son ropade: Kom då, nu har du stått där jätte länge och bara tittat!
Visst är det lätt att ibland stanna upp, reflektera och bara njuta av utsikten, i det här fallet av russen.
Ha en bra söndag!

Hej på er!
Här snöar det lite försiktigt, just nu!
I går hade jag en bra dag, var först att titta på Aramis i Fole och sedan åkte jag till Anette Westöö o pratade russ o klappade keliga russ och hundar. Sedan åkte jag vidare till Julia o Birgitta i Endre ( jag ringde till Julia när jag passerade Endre Kyrka o kollade om de hade tid till mig, kort varsel) och titade på vackra Kamrat och alla de övriga russ på gården. Fick även en stund med( rynkel och skrynkel- ) även deras keliga hundar.
I dag är det ganska lungt på dagen men i kväll är det jobb som gäller.
Morron…..sen sådan
Somnade om efter morgonfodring…så skönt! Sitter här med kaffe och shake!! I em ska jag på körträning med Njord, ska bli kul, han gick så jättebra på förra.
Igår ställde Ove ut en ensilage bal till hjortarna vi har här, de stod i morse och käkade för fullt och såg nöjda ut. MEN, nu ser vi två jägare här ute och vi vill inte att de ska skjuta "våra" hjortar…..jag tror jag får gå ut och skrämma bort dom!!
God förmiddag!
En seg dag blir det i dag efter festligheter i gårkväll…..
Pållarna har kommit på att man kan klättra över eltråden på ett par ställen så i gärkväll hade dom nästan gått in själva! Nu är det fixat, får väl se om dom täner försöka i dag…..
# 8 Du är välkommen hit nästa gång, jag bor närmare Fole än Julia!
Ha en bra dag!
PS. Den som ser ut som den skall föla är Brådis, bråkstaken som står på bakbenen är Dax!

#10. Hejsan ! Det ska jag ha med i tankarna på nästa äventyr..

God kväll! Är hemma efter tre dagar i Gävle på högskolan, inte ett tagel ens efter russ sen fredagsmorse bara en massa färg, penslar, papper och djupa diskussioner. Botade det rätt snabbt med de vanliga stallsysslorna. Nu ska jag packa upp och slappa en stund i morgon bitti får jag göra frukost själv igen…..så skönt med hotellfrukost.
Ha en bra kväll.