God morgon! 2010-01-06
God morgon på er!
Det var skönt att sova ut, bara någon timma extra mer än på vardagarna, det räker att få vakna av sig själv.
De är skönt med att det inte snöar för ovanlighetens skull, hästarna har torkat upp och det går att borsta av dem.
Ha en trevlig lördag!

Morgon på er där ute en halv grad - och grått, Så när jag upptäckte det drog jag täcket över huvudet och somna om, jätte skönt så nu måste jag göra lite nytta Fast en bra bok skulle locka mig tillbaka till sängen när vädret är så tråkigt eller bokföring så blir humöret som vädret
det blev en svår fråga
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon
Grått och någon minusgrad, håller med #0 skönt med sovmorgon, hästarna är ute och stallet är klart. Nu skall jag väcka sonen som skall iväg på hockey, själv blir det stallet hela dagen.
Ha en bra lördag där ute i vårt avlånga land.
God Morgon i landet!
Här är det mulet och bara ett par minusgrader i dag. Det är lite vind, men inte så det stör…..
Hästarna är utsläppta och kaffet urdrucket, får se vad dagen i övrigt har att bjuda på. Ett vet jag i alla fall: I kväll blir det kalas på Lindgården i Visby med alla jobbarkompisarna! Skall bli jättekul! I morgon är en annan dag…..
Ha en härlig lördag!

Godmorgon i landet!
Sovmorgon och sen frukost och fort iväg till jobbet. -10 hemma och -24 nere i byn tre km från oss! -20 i stan…
Volvon behagade dö igår när jag var på hemväg, just när jag svängt ini byn gav den upp. Sonen gav direkt diagnos via telefon: kamremmen av. Han fick komma och bogsera hem mig, så nu har vi ingen fungerande bil alls. Tur svärmor finns!
I em blir det westernclninc, skoj!!!

God förmiddag! -0,6 grader och solsken i Leksand. Igår skottade jag fram bilen som var dold under ett par decimeters snötäcke efter onsdag-torsdagens massiva snöande. Det var nämligen morotsleverans igår, så jag behövde åka och hämta en säck fodermorötter till pållarna.
Jag har pysslat med att sammanställa Tvåminuterslistan för 2009 de senaste dagarna, nu när SPTF lagt ut all statistik för fjolåret på sin hemsida. Listan är i princip klar (618 namn, 13 sidor), puh: ska bara kontroll-läsa den igen.

God förmiddag!
Här är det ca -1,5 och mulet. Jag är förkyld och har ont i huvudet. Idag blir det till att hämta hem Yramis som varit iväg och blivit inriden. Han får bästa betyg av dem som har honom, glad och samarbetsvillig. Sånt är alltid kul att höra.
Lilla Embla som jag hämtade igår springer omkring i sin hage och längtar efter kompisar. Jag ska släppa ihop henne med de andra om ett par dagar.
#5 Vad flitig du är, ska bli kul att läsa den !