Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 885 ggr
karisma
0

God morgon 2010-02-05

Moron där ute

Svart och 0 gradigt ute och massor av snövallar Ännu en vecka går mot sitt slut, vart tar tiden vägen det var ju nyss helg Lite djur på dagens schema sedan fösöka skotta fram lite saker som försvunnit de sista dagarna tex trailern Till kvällen god mat och Lets Dance

ha det där ute i vårt avlånga land

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Kajhugo
0

God Morgon

-14 idag brrrr, igår kunde man ju ana våren…

Hästarna ute och stallet klart, i dag är man tillbaka i verkligheten. Men äntligen fredag. Ha en bra dag där ute i vårt avlånga land.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här känns det riktigt varmt idag, -14 ute! Igår snöade det litet till, men bara någon centimeter. Hästarna börjar vara otåliga och vill komma ut och göra något, de kommer upp till grinden så fort någon är ute.

Idag blir det butiken, Peter och Simon ska lasta ett flyttlass och Sara ska till skolan, sedan får vi se vad som hinns med på kvällen.

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

Idag känns det bättre här. På mitt schema står bla se till att barnaskaran kommer till skolan, röja mer snö, äta lunch med stor och liten syster. Jo förresten pussa på hästarna, klia lite på dem och så ingår ju också i min dag.

Ha en bra dag allihopa!

Tittut
0

Morrn alla!

Bara 3 minus här, ganska behagligt.

Ska snart åka med en god vän söderut. Möte i kväll och domarkonferens för kallblod i morgon. ALltid är det något.

Hästarna omskötta, nu ska bara dottern väckas, men det är inte så lätt som det låter.

Ha en bra helg!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Morning…..

Så var det då dags igen, i går töväder med snö som rasade av taken, i dag -17! Helt konstigt! Skall strax gå ut och ge hästarna hö, dom får stanna inne tills det blir lite mildare. Det är nackdelen med att ha vattenkoppar i boxarna. Trots kylan som varit i vinter har vi bara behövt tina en vattenkopp i vinter, beror antagligen på att vi satte upp plyfa på innerväggarna en bit upp. Det blev lite extra isolering. All hö och halm på loftet isolerar ju också bra.

Ha en bra fredag!

[Tjiwi]
0

Morron….faktiskt för mig!

Gick och lade mig igen efter morgonfodringen och somnade!! Nu är jag skittrött istället…..

Tidningen har inte kommit idag för första ggn denna vinter, säkert problem på tryckeriet. Idag ska vi strö och göra fint hos fåren..bla!

Ikväll-På spåret, förstås!Flört

[Croneld]
0

Hejsan!

I morse startade bilen efter lite krångel, men då satt jag fast istället, så jag fick backa och gunga ut den ur snömodden som bildats under natten. Men jag kom iväg och glad är jag för det.

Härligt med solen som skiner i den trots allt vackra vintern. Lite hästeri på eftermiddagen idag. Tigerlilja ser sur ut och undrar varför jag inte tagit ut henne den sista veckan. Idag ska hon nog bli nöjd igen.

Ha en bra fredag!

VeronicaP
0

God middag.

Idag har jag gjort i ordning 4 st shettisar ,då vi ska iväg på utställning i morrn, eller jag gjorde 2 igår (tofsade deras man ) men fixade fin putsen idag. En fick jag tvätta både man och svans på idag och den andra bara svansen .
Så nu står de fyra inne med glans i pälsen och tofsar i manen ;)

Ska snart äta lite mat och sen köra till syrran och hämta hennes släp då vi måste ha 2 släp i morgon , tur man har en pappa som ställer upp och kör.

Kalas i kväll och där blir det smörgåstårta men jag tänkte försöka ta mig hem tidigt jag idag.

ha en bra fredag

Hagelberg
0

God kväll!
Nu har jag ännu ett russ i mitt stall! Ett svart sto -96 som heter Embla e Jesper ue: Briljant! Var och hämtade henne i Jönköping. Det ända som var lite surt var att vädret var så strålande vackert och jag sitter i bilen.