Vår??
Är han först iår?? Idag såg jag att Redig har börjat släppa vinterpälsen… Det var tidigt tycker jag i denna kalla vinter.

Här började första hingst fälla veckan innan Jul i vanlig ordning 

Manina började fälla vid nyår, precis som förra året när hon var dräktig. Hon har inte börjat fälla så tidigt de åren hon inte varit dräktig. Men ingen annan har börjat än, ganska skönt faktiskt för det är mycket päls som ska bort…
Det är mycket päls som ska av och vissa börjar i tid minsann! Tvärtom var det mitt i sommaren när det var som varmast fällde mina och började sätta vinterpäls. Det är väl naturens gång.

Här började mina fälla veckan efter jul. Mina brukar börja fälla vid nyår.
Wilda och Njord är klippta men lilla Hallon fäller lite, Grus har inte börjat fälla ännu.
Min Diké började tappa innan jul.. Tycker hon kan ha kvar den en tag till.. Verkar ju vara kring -20 ett tag till här…
Malva fäller som bara den, men de andra har vinterskruden kvar ännu.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

På Mareld rasar hårtussarna också.
Ingen av mina har börjat fälla

Hälge fäller här hemma , någon shettis har också börjat fälla .
Lite grann upptäckte jag i dag på Murkla att de började på att bli!

Golf brukar inte ha släppt allt förän i juni, så här åker rakaparaten fram mot vårkanten.

upptäkte att Telia har börjat fälla päls nu. vilket inte jag gillad då vi just nu har från minus 15-30 grader kallt ute ibland. men hon har massor både långs å mycke så de är kanske bäst att hon börjar nu hehe ; P

Halvblodet har fällt i några veckor nu men russen håller hårt i sina strån!

Min 2-åring fäller en del :) Shettisen fäller ännu mer
Hannibal började fälla lite smått i förra veckan, då vi hade -18! Vilket är väldigt kallt här längst nere i södern. Calippo däremot verkar behålla sin isbjörnspäls lite till. Kan nog behövas, snöstormen rasar här utanför på Skåneslätten i natt.

Nu har några av mina russ börjat släppa några päls -stån, men först ut var Capri (halvblods sto)redan i mitten av januari.

Inte ett hårstrå släpps här! Men de går ute ca 12 timmar per dag, och vi har svaaaaaaalt i stallet (precis så att vattnet inte fryser!