Godmorgon 2010-02-03
Äntligen är det morgon! Tog en fin bild på Lojstás Pawik igår eftermiddag som jag själv tycker är jättefin. Vill ju visa den för Er.
Annars har det inte hänt mycket i våra trakter på hästfronten. Det ryktas att nytt oväder är på gång. Därmed har vi förberett med mer foder hemma.
Det som väntar idag är inget hästigt men jag hoppas givetvis dagen blir toppen ändå.
Ha det bra ute i Russ Världen och ta väl hand om varanndra!

Morgon på er
Här väkte blåsten mig det viner i knutarna och är bara +-0 så idag är det nog dax att pröva skridskor som färdmedel Det var ju bra att två av tre hagar fick nya storbalar igår så vet jag att de inte står och fryser fattar bara inte att de får i sig så mycket mat Få se vad dagen bjuder på men skulle behöva ägna den åt bokföring ack så tråkigt Till kvällen styrelsemöte bara att skrinna iväg
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmoron! -5 grader. Och tack för att det INTE snöat inatt. Nu snart ska jag dra iväg till jobbet. 7-13
/ Sabina

Godmorgon!
Här snöar det och det är -2 ute, perfekt vinterväder
Sitter med en kopp te och snart bär det av till stallet för att ge hästapållarna lite frukost och släppa ut de som står inne. Sen blir det åter jobb igen… Till kvällen är det dax för bugg, ska bli skoj och jag brukar alltid ha ett leende på läpparna när jag åker hem därifrån. Får se om jag hinner med en ridtur innan buggen…
Igår var jag och Giro på vår första träning, jättekul och som alltid väldigt givande
Så nu har vi lite att träna på tills nästa gång som är i mars. Mamma filmade en del av träningen, tills skivan tog slut så kollade på filmen igår och skrattade gott många gånger hehe Tänkte försökt lägga ut lite här men fattar inte hur jag får över filmen från skivan till datorn 
# 0 Jättefina bilder 
Ha en bra onsdag!

Godmorgon i landet!
Det har slutat snöa! Runt åtta minus och det blåser inte ens!
Idag blir det butiken för mig, Peter och Simon ska vara hemma och Sara ska till skolan.
Ridningen började om igår, men det var inte någon idé att ens försöka ta sig dit i all snö och med den fyrhjulsdrinva bilen sönder.
Få se om Sara kommer isg ut med Primula i em. Idag kanske det går att ploga upp vår bana.
God morgon!
Snart tar jag mig till den kungliga huvudstaden med min klass, vi ska lyssna på Symfoniorketern på Konserthuset. Alltid en upplevelse. Ikväll ska jag lägga in lite program på min datorn, det finns inte mycket kvar efter blåsningen.
Ha en bra dag!
# 0 Härliga bilder!!
Här är det ett par minusgrader och det börjar ljusna så smått. Ska väcka ELin och få henne med grannbilen som går till skolan innan jag åker och släpper ut hästar och kollar kastrater. Movitz åkte ju på penicillinkur, men är nu pigg och fin igen. Hoppas det inte blir något bakslag nu när kuren är över.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God Morgon.
har haft sovmorgon idag, men nu är hästarna ute och stallet är klart, dags för en snabb frukost innan jag skjutsar grabben till skolan och skall fylla dunken, då vi har fått nästan 1 dm ny snö så det blir till att ta bram plogen när jag kommer hem. Hade även tänkt köra lite häst idag.
Ha en fortsatt bra dag och ta det lugnt på vägarna.

God morgon!
Här har snön vräkt ner och jag känner mig insnöad. Det blir nog bra bara det slutar blåsa. Det är väl främst att få ordning på huset och köra in ved som står på att göra listan idag, jag hoppar över att hämta hösilage.
Nu måste jag elda på barnen så de kommer iväg i tid!
Há en bra onsdag!

Peter upplyste mig om att det inte alls var åtta minus, det är tjugo minus ute. Det är verkligen dags för en ny termometer… Man måste stå i en speciell vinkel för att kunna se överhuvudtaget. Den satt på huset när vi köpte det, så den är väl sedan 60-talet då huset stått tomt mellan 1971 och 2002.
God morgon!
Snöa o blåser vilket busvöder. -9 idag..
Händer inte så mycket här heller…..
Har jobbat natt så borde man väl sova men när tar de i natt istället. Ska sedan på personal möte i dag, gå på sko rea…..
#0, 1 vilka fina bilder…..
Ha de bra
Hemma har det kommit så mycket snö så var vi skall skotta undan den sista som kom inatt kan man undra……
I morse precis som jag skulle köra till jobbet kom det tre STORA älgar fram till hästhagen. De var kanske intresserade av hästarnas frukosthö? Jag blev livrädd att de skulle springa ner staketet……….Älgarna var ända framme och iaf Princess var och nosade på dem innan de tack o lov vände om och sakta lunkade upp mot skogen.

Go morgon i stormen!
Här är det oväder, problem med det mesta på vår ö i dag. Hästarna får stå inne o äta och kanske har jag hunnit skotta fram staketet ut mot åkrarna så att jag får ut kusarna senare, men jag har lite att ta tag i. Dagstidningen o skolbussar har mer eller mindre varit osynliga nu på morgonen och att åka o se på häst uppe i Fole, det är inställt för min del. Här är det snö skottning som kommer att gälla i dag! Men jag ananar att norra Gotland har det än värre!
#1 jätte fina bilder!
Morron
Här vräker det ner på korsan och tväran….på radion talar man om massor avåkningar och inställda lantortsbussar. Har inte släppt ut ännu, känns inte så bråttom idag, men det börjar bli dags att gå ner nu. Småfåglarna har full aktivitet här utanför köksfönstret.
Ska kolla om det går att ta sig ut till jobb idag med….
God Förmidag!
Det skånska ovädret har slagit till med full kraft! Snön vräker ner och det blåser kuling! Fönstren åt sydväst är igenmurade så man ser inte ut. Hästarna står inne tillsammans med snöslungan. Ingen idé att skotta förrän blåsten mojnat.
"Gnistra", tänk inte på att åka hitåt! Du kommer inte fram, det är knappt plogat! Bilar sitter fast, ingen tidning, ingen skolbuss, t.o.m. plogbilar har kört fast! Tur man inte behöver utom dörren mer än tvärs över gården, fast där ligger meterdrivor…..
Ha en bra dag!
Vilket väder ni har!
Här är det vindstilla än så länge och inga konstigheter alls…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God middag.
Här var det fullt snöoväder igår och våran väg var helt igen snöad idag och sambon körde fast på vägen , bara ut med traktorn och skotta och ta sig loss för honom.
Har fortsat snöa hela förmiddagen men slutat blåsa och skönt väder.
Barnen är hemma från skolan då deras skolor har ställt in skolbussarna så de fick en extra ledig dag idag.
Själv är jag inte så bra i mitt öga som , minsta sonen råkade skada i går , hela ögon locket är svullet och själva ögat rött som attan det rinner och svider i det . Så nu får jag snart slita mig från datorn klarar inte av att sitta här så länge .
Go´fm, eller snart go´dag!
Minus 2 grader och det blåser, inget vidare skoj, och mer snö ska det komma lagom tills jag ska jobba och ut och köra på vägarna, suck.
#0 Härliga bilder 

# 15, tack för omtanken!
Jag tror att ni har det värre än vad det är här på söder och här är snön besvärlig! Har lyckats få en hagen funktions duglig från drivor från/mot trästaketet, så att några hästar kan gå ut en stund, de får turas om, dessutom har magnus lovat köra med lastmakinen inne i hagen runt staketet denare mot kvällen.. Det blir till att plugga omvårdnad i stället!

God Middag.
Äntligen har det minskat på snöandet, 3 hästar är körda och gårdsplanen hjälpligt plogad, dags för lunch innan de två sista skall motioneras.
#0,1 jättefina bilder,