Godmorgon 2010-02-02
Godmorgon
-8 och svart ute… Sitter med tekoppen och surfar runt lite innan det är dax för lite jobb. Jobbar bara till 10 idag sen bär det av till Linköpingstrakten för CD-träning med Giro, ska bli såååå kul
Kan behövas lite saker som ger energi med eftersom det tjafs som är på jobbet bara tar energi just nu. Fick ett spel på våran bitr.rektor i fredags och sa vad jag tyckte och tänkte… tydligen inte så populärt så nu får jag väl ta konsekvenserna av det. Det må hända att jag inte behövt skrika så till honom i luren, men jag står för allt jag sa.
Ha en bra dag!
God morgon!
Jag har varit ute hos kusarna, jag blev väl mött. Igå mockade jag ut lite i vindskyddet. De har varit inne lite där på sistone.
Idag blir det vanlig skoldag och judokväll. Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
-15 och mulet, igår var det strålande vackert väder och temperaturen föll som en sten, -25 stannade det på.
Peter och S Imon kom hem igår kväll, så nu är alla hemma igen.
Idag blir det butiken för mig, Peter ska besiktiga volvon och Simon ska på af. Få se om PEter hinner skotta upp vår bana på åkrarna idag, det vore bra!

Morgon där ute
-5 och grått ja då var det bara att vänta på mera snö och blåst enl. tv 4 vädret Just nu vadar jag till höfterna i hagen bitvis när jag skall kolla staketet får väl snart ta med mig en röd flagga så att x-et vet var han skall leta efter mig när jag försvinner i snön och inte kommer upp Tacka för att det finns mobiltel. Nu skall jag sätta fart för det är dax för frissan idag men ingen ser ju hur man ser ut med mössa på för jämnan
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!! I tid till jobbet i morse, första dagen utan katastrofköer på motorvägen!! Har hållt mig borta här från sidan när jag inte haft hästen hemma då det inte funnits mycket att skriva men nu kommer hon hem snart hoppas jag :D Då sätter vi igång!!
Ha en bra dag allihopa!
//Mickan
Morron
Ska strax gå ner till stallet och få hästarnas fötter fixade. Hovis är på ingång, ha en skön dag!
Godmorgon russvänner!
Hos oss är ungar ivägmotade till skolan, hästar ute, och en å annan kvar hemma i sängen pga sjukt. Stallet är mockat och klart för kvällen.
Alla hästar mår relativt bra och jag såg dem nyss busa lite där ute i hagen. Här väntar en uppsjö av hästar på någon form av aktivitet.
Får se hur långt vi hinner här idag. Ungar har aviserat att de är ridsugna idag också…
Ha en toppendag idag!
God förmiddag alla!
Sju minus och vindstilla. Tjejerna i stallet har haft killsällskap i natt. Grannens travarvalack hade rymt under natten och rände upp till våra märrar, men hamnade in min gång mellan två hagar och kom inte ut. Där har han stått och gnäggat till de andra halva natten, innan jag kom, då han blev rädd och stack hem igen. Nåja…
Måste försöka jobba idag, för jag ligger efter. Var halvhängig igår (igen) och låg hela eftermiddagen, så det blir till att bita ihop idag.
Skulle även jag behöva gå och frisera mig. Ska se om jag kan ta det i veckan.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#7 Lottan lilla….det straffar sej att vara ute och "nattsudda" med Dregen
…..!
God Förmiddag!
- 4 och snöfall, som om vi inte hade nog! I dag blir det stadsfärd, måste besöka frissan innan folk tror att jag är släkt med russen! Lite andra ärenden också…..I eftermiddag blir det stalltjänst som vanligt!
Ha en bra dag!

Här snöar det igen, men är ganska behagliga -3. Vi har tutsom ej har så mycket snö som #3, men jag tycker att det räcker nu, längtar till att få se någon liten snödroppe och skilla i trädgården, hmm det tar nog ett tag till. Men visst får jag ett hopp om våren nu när flera av hästarna börjar släppa några strån av vinterpälsen. Ha det bra runt om!
God förmidda!
Snöar de och är -9 här så de är skönt!
Varit hos hästarna och nu när jag åkte hem så kom 3 st älgar och sprang över vägen. Tur man blev förvanad att de skulle komma!
Dag blir de mest lungt!
Ha e de bra!
# 8 Om det vore så väl ändå! Vi såg ju bara hans look-alikes och inte originalet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Jaha, när jag gick ut visade sig att det inte bara var mulet, molnen släppte ifrån sig en massa snö också! och blåser ute gör det, förra veckan kom det sammanlagt 70 cm snö, och nu ska det komma 20 cm till, känns om om det räcker…
Jag kan säga att det inte vimlar av folk på stan idag iaf…

God middag .
Här har man tandvärk efter varit hos tandläkarn i går och idag på morgonen så råkade minsta sonen riva mig rejält på ögonlocket och peta mig i ögat så det rinner hela tiden och gör ont , skulle inte förvåna mig med min tur att jag har fått ett sår på hornhinnan och det är ju så typiskt att det är det ögat som jag har skadat innan och ser dåligt på alla redan.
Så idag blir det lugnt med hästarna och fick även reda på att skolbussarna är inställda i morgon för att de ska komma ännu mera snö :(

Vad mycket som händer hos er på GIF ser jag
. Själv har jag tagit mig till jobbet och varit ut till en klass år 6 och gjort en förhandsinfo inför höstterminen då de blir högstadieelever. Har även avverkat en 110 min. lång bildtimme, nu väntar träff med arbetslaget. Sonen kom förbi och lånade min bil och lovade hämta upp mig sedan. Kvällen tillbringar jag nog med att packa hö som de fyrbenta ska ha till kvällsmat.
Ha en bra fortsättning på dagen!