God morgon 20100131
Morgon på er -5 och snöar Det är tyst i huset bara brasan sprakar jag trodde inte att saknaden efter valpar skulle väcka mig För jag hade bestämmt att bara njuta av friheten efter 5 månader med valpar Nu en kopp kaffe till sedan ut och köra snöslunga sedan hästarna
ha en bra söndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Här är det -23 ruggigt kallt men det ska slå om. Hästarna får vänta med att komma ut idag. Vaknade av att sambon ropade och sa att det inte fanns något vatten i kranarna. Ut till stallet och kollade hydrofonen men den var ok, vattnet har börjat komma tillbaka. Hästarna blev glada de fick tidig frukost idag.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon!
Segt idag, ca 11 minus, blåst. Här ska fixas vatten i stallet idag. Något fel men ej fruset. Lilla hästen fick följa med på en skogsdag igår. Klarade transport galant, men drabbades av kolik på plats. Dock löste det sig. Ja varför blir hästen drabbad? Får stara ny tråd om detta.
Ha en bra dag i vinter Sverige. Ja ni som bor utanför landets gränser får också ha en bra dag!
Godmorgon! Vaknade nyss i en nästan tom säng. Sambon stigit upp för en timme sen. Var snabb med att följa hans exempel, men ändå är jag trött. Idag ska jag ta det lugnt. Ev. ska vi åka till närmaste uppfödar ställe och kolla in shetlandsponnyer. ^^ Bara för att titta. ;)
Iaf. Ha det gott! :)
/ Sabina

God Morgon, sol -19, idag har jag haft sovmorgon, det var skönt efter en sen kväll. Hästarna är ute och stallet är klart, nu blir det frukost.
Ha en bra dag i vårt avlånga land
God morgon!
I Malung är de - 26 i dag! burra… Hästar äter sin frukos inne i dag för att sedan gå ut!
Kanske blir ett muffinsbak i dag om jag kanske känner för de!
Annars blir de lungt som de är kallt ute.
Ha de bra .

Godmorogn i landet!
-15 och det snöar ymnigt, det har redan kommit ca. 10 cm. Idag ska jag få hjälp att bogsera hem min trasiga bil. Imorgon kommer Peter och SImon äntligen hem, det ska bli skönt!
Få se vad vi hittar på idag, förutom att bilen ska hem så finns det alltif annat att pyssla med också.

Morrn morrn
Här tittar solen fram och det är i skrivande stund -15 ute. Har varit uppe ett tag och nu är frukosten intagen, så nu är det dax att sätta sig med näsan i böckerna för att plugga lite. Det blir en sväng upp till stallet ikväll, ska ändå inte rida för Giro ska få vila idag och imorgon för på tisdag ska vi åka på vår första träning för Christina Drangel, å det ska bli såååå kul
Längtar!!
Ha det gött!
God Förmiddag!
Det har snöat och blåst i natt, cirka 10 cm. nysnö. Vi har bara -6 i dag, kanske våren är på väg? Hästarna står inne en stund till, fick inte upp bakdörren på stallet, så dom får vänta på snöslungan med lite hö så länge…..
Blir en lat dag i dag efter lite festande i går!
Ha det bra därute i snön och kylan!

God Förmiddag!
Här snöar det fortfarande och temperaturen är nu uppe på -7 efter en kall nat.
Gottfrid och tvååringen Toke står fortfarande inne och äter frukost. Toke mycket och Gottfrid (orättvist tycker han) bara en liten portion. Inte så lätt att vara en mycket lättfödd, pensionerad ponnytravare med mycket stor aptit. I år blir han 20. Tänk som tiden går!
Bra att ha en Gottfrid som stöd när Toke ska tas in och pysslas om så han blir riktigt social innan det blir tid för Hallands Väderö igen. Toke verkar bli en mycket snäll häst, så än så länge har han absolut inte varit något problem.
De andra är i lösdrift. Jag har varit och knackat håll på vattenkärlen. Snart kommer grannen med en ny hösilagebal.
I dag kommer det mesta av tiden att gå med att göra en power point presentation till konferensen jag ska åka på i morgon. Jag är ännu inte riktigt vän med min nya Mac så det tar tid.
Ha det bra!
Hejsan!
I morse gick jag upp tidigt och sonen och jag drog i väg på hans första judotävling. Det varade mer än halva dagen, då det var en lagtävling. Nu blir det lite fika, städning och en promenad!
Ha det gott!

God kväll! Här visar mätaren helt plötsligt -24 det har legat runt -15 hela dagen. Vi hade -1 i stora stallet i kväll innan hästarna kom in och vattnet hade börjat frysa har aldrig varit under nollan tidigare i vinter. 5 av fåren som bor där gick till slakt i veckan så de 5 som är kvar alstrar för lite värme. Får hoppas att det håller sig rinnande i natt.
Har gjort smörgåstårta och kladdkaka i dag till vårt födelsedagsbarn i morgon. Ska torka av köksgolvet nu sedan blir det nog sängen.