God morgon! 2010-01-30
Är det fler än jag som känner sig optimistisk? Visserligen är det fullt med snö i drivor och istappar på husen, men känns det inte som att det har vänt? Dagarna blir längre och ljusare, solen har tittat fram ett par ggr.
Jag känner mig gladare och blickar framåt! Detta ska jag fira med att åka till blomsterhandeln och köpa fröer, vissa sorter ska drivas upp i tid och i år ska jag ge mig på kronärtskockor.
Ha en bra sista helg i januari!
#0 Börjar känna mig snart. Bara tiden skulle gå lite snabbare så ;)
Idag ska min systerson döpas. Rasmus ska han heta. Ska bli fadder så det känns riktit roligt! :) Men före det ska jag hinna städa lite i huset.
/ Sabina

Godmorgon!
Ännu en härlig, kall och vit vinterdag och termometern visar -17. Om en stund blir det att bege sig upp till stallet, ska rida Giro och sen hämta hö. Resterande delen av dagen ska ägnas åt att plugga… Förkylningen verkar vara på väg att vända och jag känner mig betydligt bättre idag än igår, hoppas det forstsätter åt det hållet nu.
Ha en skön lördag 
#0 Jo jag har börjat känna att jag får mer energi och nu kan man faktiskt märka att det har vänt. Tänk att det har blivit så mkt ljusare på bara en månad 

Godmorgon i landet!
Runt 20 minus här, mulet är det också.
Min fantastiska bil gick för ovanligehtens skull sönder igår, så jag fick ragga upp någon som kunde hämta mig och hundarna i stan. Det kändes inte helt fel att jag hade stalloverallen, vänta i 30 minnuter i -22 är inte kul annars. Lilla vovven var ganska kall, men jag hade satt på henne lilla täckjackan och hon hade sin fleecefilt som hon gömt sig i.
Idag blir det butiken och sedan får vise hur kallt det är, om vi far ut med några hästar.

God Morgon
-22 grader, hästarna är ute och mumsar på hö, stallet är klart, nu blir det frukost innan det är dags att börja köra.
#0 Jag håller med, visst har det vänt och all snö gör det också mycket ljusare ute.

-18 här,biter i kinderna. Ska leverera häst till Drottningholm i dag och sko systers häst i samma veva .
Godmorgon från
Lotta 

Morgon -12 och 1,5 dm nysnö Har just varitr ute och kört snöslungan så att hundar & folk kan gå Får främmande från Hudiksvall och Skinnskatteberg den ena hämtar valp och den andre häst Så lite tempo på tant lila skulle inte skada fast händerna bara skakar efter snöröjning
ha det där ute mina vänner
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Förmiddag!
-19,8 var det här i morse, och fortfarande nästan lika kallt! En massa snö har vi också! Taxen har lite svårt när han skall göra sina behov, så vi har skottat upp ett "speciialställe" för honom! Vi får se om en stund om vi kan släppa ut hästarna, dom står just nu och mumsar hö i stallet. I så fall blir det dubbel fodring på förmiddagen…..Mocka måste jag också göra, men dörrarna kan ju inte vara öppna nån längre stund p.g.a. kylan och vattenledningen. Ingen idé att klaga, ljuset är på väg!
Ha en bra lördag!
PS. En liten rättelse! Kl. 1/2 5 i morse hade vi - 23!!!!!!!

God morgon! -25 grader i Leksand, BURR. Solsken och väldigt vackert men fy så kallt.
Hästarna ser som vanligt obesvärade ut, det är bara matte som gnäller.
Härlig dag idag -22 grader (i Haninge) och solen skiner. Har haft sovmorgon och har precis fått i mig frukost. Ska snart pallra mig ut i kylan och mocka sen är det fortsatt städning inne som gäller.
Ha en bra dag
God Morgon
Svinkallt ute igen, här är det -25 idag och jag fryyyyser!!
Hur kan ni vara så optimistiska och tycka att det vänt?? Känns just nu som våren är låååångt borta, kallt ska det visst vara ett bra tag till förstod jag!! Tror jag flyttar utomlands snart!!
#8 Vilken sötnos, vem?

-17 här och håller med er andra det är så mycket vinter det kan vara men det har också blivit ljusare
. Är rejält frysen nu har stått i ett ridhus i 3 timmar för att vänta på att vår ungtik skulle få visa upp sig. Gick sådär fick jättebra kritik men tyvärr fattas det en tand så det blev en 2:a. Nu ska jag gå ut och fixa stallet.
#4 Nu blir jag nyfiken är det valp eller häst som flyttat till Hudik?
Ha en bra lördag!

# 11 en valp
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Kul,
Hudik är rätt hundtätt.
#8 Pernilla, gud så fin hon är!

#15 Jaa, mattes gull 
#16 Jättesöt!!!
En Grusstjärn i pannan…..mmmmmm!!
Vi trotsade kylan idag och körde paret för femte ggn….de är inte körda ihop sedan Elmia, men som vanligt skötte sig Njord exemplariskt medans Wilda är stressig, het och vill för mycket…..undrar ibland om hon någonsin lugnar sig! Hade en liten förhoppning om att hon kanske skulle "mogna" om hon fick ett föl…men, men, den som lever får se!
Bild från dagens tur i -18 grader, man är väl tokig!! Men kul var det.
Här i malung har de varit kallt oxå - 18 .
Var i borlänge i dag på begravning en kursin som bara blev 35 år.
När vi kom till Äppelbo blev de bara kallare som -24 och n'r vi kom till Nås - djurås -28…… Kallt i Borlänge.. usch….
Nu är jag hemma och de är här -18 så de blir kallt!
Ha de…
God morgon kanske börjar bli sent att önska men jag vill bara förmedla att jag varit ute på slädparti med fyra ekipage varav två russ, ett sto efter Engelbrekt och ett efter Admiral. Jag hade tänkt att bara få åka men fick ta tömmarna efter en stund. Härligt vinterväder!