Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1061 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2010-01-29

Godmorgon

eller ja… god vet jag inte om jag tycker den är, har varit upp sen kl 4 pga av den himla förkylningen som invaderat min kropp. Huvudet är tungt och bihålorna värker Rynkar på näsan Har i och för sig inte varit förkyld på 1,5 år men efter denna gången hoppas jag att jag aldrig blir det mer. Håller helt och hållet barnen på jobbet ansvariga för detta djävulens verk Skrikandes Ja det är ganska synd om mig just nu haha Flört

Ca -10 ute och jag ska upp till stallet en sväng sen innan jobbet, börjar inte förrän 11 idag…

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon snö sverige

Här är det snö i mängder & kallt -11 Vädret har satt lite käppar i hjulet för mig Just nu är det svårt att komma till ridhuset och de som skall åka långt för att hämta valp har riktiga trafikhinder Men det blir ju inte som man vill jämt fast jag har svårt att ställa om

Men några som trivs är det unghästarna de leker mest hela dagarna och plöjer runt i snön

Ha en bra dag och var rädda om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

God morgon!

Här i söder är det också  mycket snö.  Det är besvärligt men vackert och också mina unghästar trivs och lekar i snön.

I dag är det tid för terminens utfärd med studenter till nationalmuseet i Köbenhamn och utställningen Jordens Folk.

Ha det bra!

Gurkane
0

Godmorgon Russ vänner. En till som varit uppe sen kl 04. Dock inte pga förskylning utan mer röjdags! Efter flera dagar bakom snöskyffel och snöslunga så ser hemmet minst sagt oaptitligt ut. Tyvärr började det gro igen före jul… Nu har jag iaf börjat renset. Här ska rensas hårt.

Undrar varför allt samlas hemma hos mig? Partöm i vardagsrummet, ett gäng nya hovkratsar i köket, en borste i badrummet, en sele i hallen, en grimma på köksbordet. För att inte tala om i pannrummet, men där är det ändå legitimt med hästprylar, kläder och skor.

Ungarna red och pysslade lite igår medans jag röjde snö vid och kring stallet. Hästarna såg ut som vandrande snögubbar.

Lite kul tyckte de det var med snöslungan, nyfiket kom de fram och fast det sprutade snö om den var den inte farlig. Den 4-åriga nordsvensken är coolet själv, och visade Pågen att såna här låtande maskiner är inget att bry sig om. Inte för att han var det minsta osäker, men det är ju ändå kul att lugnet sprider sig.

Dagen då? Snöröjning här hemma, om jag mäktar med. Ved väntar på intagning, pannan väntar på igångsättning. Tvätt väntar på igångsättning, diskbänken behöver "tömmas". Och och och…

Herregud! Jag vill bara mysa idag med godingarna i stallet egentligen. En ridtur eller två, tre.

Idag iaf fredag så imorgon väntar förmodligen en liten resa med Pågen tillsammans med en stallkamrat som ska jobba lite i skogen på bortaplan.

Kallt är det i uppland, en sådär -15. Svart ute ännu men vi får hoppas på lite varm å go sol idag.

Ha en bra fredag och en mkt trevlig helg.

Kajhugo
0

God Morgon, inatt har det slagit om och blivit kallt, -10 och vintern ligger vacker runt gården. Hästarna är ute och stallet är klart, idag blir klassrumsarbete på fm för att avsluta dagen i pulkabacken. Det skall bli både kul och ett skönt avbrott i vardagen.

Ha en fortsatt bra dag där ute i vårat avlånga land.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-22 ute och elva grader inne, vi var på körträning igår kväll, så det hanns inte med att elda speciellt mycket.

Hästarna var jätteduktiga och det är alltid lika kul att åka iväg och träna litet.

Idag blir det butiken, och jag hade tänkt åka på after work hos svägerskan efter jobbet, men jag tror nog det blir åka hem och elda istället.

Nu ska jag se om jag får liv i Sara!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon . Det var kallare när jag gick och la mig än när jag gick upp i dag , nu är det *bara*-8 och det snöar lite lätt :( vill inte ha mer snö nu , vägen här hemma är rena rama isgatan och inte sköter de väg under hållet särksilt bra här nere.

Idag fyller i alla fall yngsta sonen 7 år Stort grattis till honom , så idag blir det till att fixa färdigt det sista, laga mat och ha gäster i kväll.

Så ha en bra dag alla och kör försiktigt i trafiken

MagganS-B
0

God Morgon!

Sista jobbardagen forever! I alla fall på Apoteket! Skall bli jätteskönt att kunna göra vad man vill!

Här är nu stilla och fint 5-6 grader kallt och det har kommit ytterligare ca. 10 cm snö i natt. I dag måste hästarna ut. I går fick dom stå inne hela dagen när det blåste och vräkte ner med snö. Blir nog full fart när vi släpper ut om en liten stund…..

Ha en bra fredag, det tänker jag ha!

Tittut
0

# 6 Grattis till sonen och

# 7 Ett stort grattis till ditt nya liv! Skulle tro att du inte kommer ha speciellt svårt att fylla det med bra och roliga saker.

Här är det -11, det snöar lätt. Elin ska väckas, hästar ut. Movitz ska få antibiotika och lite annat, efter att ha blivit lite risig efter förra veckans kastration.

Sedan blir det att packa saker inför helgens kurs och möte i Nässjö. Tåget går 18 i kväll. Skönt att slippa bila.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Ännu kallare idag,  -14…….hästarna får stå inne lite lämgre idag pga detta så jag tar frukosten innan. denna vecka har flugit fram, äntligen fredag och På spåret!

#8 Aj då, då missar du ju bästa programmet ikväll….Flört

florence-S
0

God morgon

- 10 här i Enköping, men uppehåll skönt. Hästarna ute och kaffet klart. Fick plogat i går så nu kommer jag i alla fall ut med bilen. Tror inte jag haft så här mycket snö sen 1986!

#7 Hade min sista arbetsdag för ett år sen. Trodde det skulle bli långtråkigt, men oj va mycket man har att göra dagarna bara rinner iväg, men man gör det som passar i sin egen takt, inga "dumma" arbetstider att passa, skönt.

Ha en bra dag och ta det lugnt i trafiken.

binis
0

God morgon!

Här snöar det igen och nu har det blivit kallt igen -17.

Ska det aldrig ta slut med snöande och kyla.

Snö i massor som gör det svårt att träna grabbarna till premeringen.

Dagens program består i att ösa snö och tina frysta vattenledningar.

Sedan försöka träna grabbarna.

Få se om vi får jakob att gå framåt med ryttare i dag.

Han är som sin mor ibland går det jätte bra för att sedan växa fast på en plats i en halv timme eller mer.

Ha en bra dag!

murkla
0

Go morgon!

Här i Malung hade - 10. Snön faller…

Har jobbat natt men inte kommit till sängen än. Ska ska klyppa mig på drop in idag. 10-17. Så tännkte ta de nu vid 10.. Sedan hemo sova lite.

Börja rida idag igen kul men ont i morgon!  Fast åkte ju skidor i går så… Lite hästar oxå!

Ha en bra fredag!

Hagelberg
0

God morgon!

Här har vi -17 grader, ganska stor skillnad mot igår då temp gick upp till -0.5 grader. Hästarna är fulla av rimfrost men ser inte ut att bekymra sig om det.
Själv sitter jag här med mina pip hundar. Tiken löper och i går lyckades hon (trots hårdbevakning) kissa två ggr i min säng. Det är ungarna som jag har dålig pli på! Som tur är blev bara täckerna blöta. Hanhunden bor på övervåningen och gråter hela dagarna. Man får skylla sig själv närman har en av varje Flört.

Há en skön helg!

[Grabbarna-A]
0

Minus 12.5 här i Haninge och strålande sol, efter att det har snöat i 2 dagar.

Har städat och fixat lite och snart är det dags att åka till jobbet.

Ha en trevlig fredag

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken dag!

I morse inna jobbet,tyckte jag att det var ju milt i luften och satte på de klippta hästarna ute- täcken, med tvekan. Men när jag sedan kom till jobbet o tittade på termometern -8 grader, har jag vant mig vid kylan eller vad? Vi har stålande sol och lite snöfall men det vår vara att köra häst i dag, för vägarna är ej fullt framkomliga och små vägarna helt igen snöade, vi får hålla oss till arbete i tömm på hemmaplan.

Har just nu fått dille på gamla tidnings urklipp, roligt men usch vad tiden går fort!

Ha en fin dag!

Bilden: käpphästarna hette Jakobina och Bina, vilka var då morfars snällaste hästar enligt Jessica, taget i samband med en julshow i havdhem 1998.

[Croneld]
0

God eftermiddag!
Min sista arbetsdag för den här veckan bara, kom hem tidigt och fixade med en ny storbal och lite annat.
# 15 Vilken härlig bild!Glad

# 7 Grattis, då är det den första dagen på resten av ditt liv! Sov ut gott imorgon och släng väckarklockan.Flört

God kväll!

MagganS-B
0

Tack alla som grattat och tänker på mig!

# slänger nog inte väckarklockan, måste ju fodra hästarna och släppa ut dom!Flört