Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1117 ggr
alpros
0

"Testkanin" på domaraspirantutbildning.

Det var tredje steget för domaraspiranterna i helgen och jag var där med Dalsgårds Nova på söndagen. Sex hästar agerade "testkaniner" på Tranås Ridklubb. Tre fjordingar och tre russ. Aspiranterna delades upp i sex grupper och vi fick visa våra hästar sex gånger. Sedan gicks resultaten igenom och Helena (som håller i utbildningen)berättade hur hon hade dömt. Det var mycket intressant att höra resonemangen kring varje häst. Och Nova, som fyller två till våren, fick massor av nyttig träning. Jag fick träna konditionen.

[Tjiwi]
0

…och jag var där på lördagen med två och sprang…jösses, vilken usel kondis jag har!! Kul var det i alla fall.

VeronicaP
0

#0 Du har ingen bild på Nova ?  Jag såg ju henne som föl (jobbade på dalsgårds då ) och syrran äger ju hennes halvsyster Loredana :)

alpros
0

# 1 Ja, fy tusan. Flåsade som en blåsbälg. På gränsen till pinsamt faktiskt. Man får hoppas att kondisen blir bättre under våren…

# 2 Jag är så dålig på att fota. Men jag noterar att du vill se bilder på henne och skickar när jag fått tummen ur. Så länge kan jag hänvisa till en jättefin bild på henne från utställningen i Mantorp i oktober. Ostgotaponny.se - Resultat - Bilder - Gotlandsruss, så har du henne där på en bild med nr 92. Nova hälsar till syster yster!

Norrveda
0

#1 Jag kanske skulle ha låtit dig sprungit lite mer Flört

Det var i alla fall jätteroligt att ni ville ställa upp så att vi fick lite "övningsmaterial" att testa våra kunskaper på. Fina hästar och nyttig social träning för de små.

[Tjiwi]
0

#4 Tack…det räckte med alla varv ändå.Glad

Kajhugo
0

# 4 och 5, den social träningen är nyttig… har du låteit Ove gå någon boxningsmatch mot hallon än… jag behövde inte springa så mycket men hade fullt sjå ändå… men kul var det, nästa gång det blir en nybörjarkurs hoppas jag kunna vara med i kursen istället…