God morgon 20100127
Morgon på er
Idag är det -7,8 och svart men det är bara att vänta in snöstormen som skall komma Nytt försök att skrämma igång traktorn idag för att få hem storbalar fast hästarna tycker nog det är gott med lite hö ibland Sedan kommer vet under dagen och skall göra ett det av en hingst och lite annat Så inga problem att få dagen att gå
Sköt om er där ute och kör försiktigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

StuteriSolo 10-01-27 06:48
Godmorgon i landet! Här blåser det ordentligt, men snön har inte börjat komma ner ännu, de har lovat 20 cm snö under dagen, kan bli spännande att ta sig hem då. Sara och Ida var ut med russen igår kväll, idag blir det nog inget hästeri alls. Butiken för mig, blir intressant att se hur mycket folk som vågar sig till stan idag…
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morrn!
- 8 här och det är fortfarande becksvart. Ska försöka göra klart lite artiklar idag pch lite annat som blivit puttat åt sidan ett tag.
# 0 Hoppas det går bra med era kastrationer. En vecka sedan vi skar mina idag, och än så länge ser det jättefint ut.
Ha en bra onsdag, allesammans!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Här är bara någon minusgrad och lite lätt snöfall. Veterinär hade jag ute i måndags men inget akut, bara vaccination. Jag saknar fortfarande ett pass på en nyköpt häst men jag hoppas det ska dyka upp inom snar framtid efter ett telefonkontakt i går.
God Förmiddag!
Här har vi ca. 5 grader kallt och det snöar! Nu väntar vi bara på stormen! I dag är det bakning som gäller!
Ha en bra dag!

God förmiddag! Här har det precis börjat snöa men än så länge bara lätt, var -8 och det blåste rätt friskt när vi släppte ut i morse. Det bet i kinderna. Få se hur det blir framöver om det kommer så mycket snö som de utlovat, kan bli problem att ta sig hem då…
Ha en bra dag!
#4 mmmmmm….vad gott det lät
!

God förmiddag!
Här har det börjat snöa. Jag jobbar hemma i dag. Det kan annars bli svårt att komma hem i kväll när det drivar över vårt öppna odlingslandskap.
Jag har ett ett konferensbidrag om småbruk, kvinnor och matsäkerhet i Himalaya att skriva. Skulle ha varit klart i julas . . . men vinterväder och hästar har tagit mycket tid.
ha en bra dag!
God förmiddag
Snön vräker ner här nu och det blåser…huuua!! Känns som man vill stanna inne idag. Är så trött på snön nu, vill inte ha mer.
Ha en skön dag i snöovädret!!
Nu snöar och blåser det rejält här! Morgonen började med att jag skulle flytta bilen så maken kunde komma iväg före mig. Jag backar sedan inte in rakt, utan kör fast. Springer ned på baksidan för att hämta en snöskovel, ramlar baklänges och slår i svanskotan. Halvgråtandes skottar jag loss bilen och kan avsluta frukosten med barnen. Känner mig lite mör fortfarande, men glad att det inte blev värre.
-15 här. Blååser så in i norden. Har jobbat idag. Och nu ska jag ha LEDIGT.