Bildserie - fuxar
Blev inspirerad av mina russ i helgen då jag var ute och fotade dem. Så därför skapar jag den här tråden.
Här lägger vi in bilder på fuxar i alla de nyanser, de andra färgerna får stå tillbaka här.
Skriv gärna namn, födelseår och härstamning och kanske något personligt!

Vi har nästan bara fuxar, så kommer bli en hel del bilder =)
Börjar med fölet vi fick ifjor. Palmbackens Rubiina e Uron G u Ramiina
Våran Drömprinsen som nu finns hos Sävrarps..
Foto: Agge

Vårat 3 årssto Palmbackens Fijona e Drömprinsen 460 u Ripadals Fjonkan 3465

4års hingsten Palmbackens Prins e Drömprinsen u Ripadals Fjonkan 3465, Han är stickelhårig fux.

Ramiina 4654 e Allgunnens Valdör u Ripadals Ramona 4215 (dock en gammal bild)
Ripadals Fjonkan 3465 e Rebell 369 u Fia 2072
Ripadals Ramona 4215 e ripadals Jinnic u Ripadals Ronja

Liven Ess -09 e.Trofè u.Lova Ess ue.Vagabond

Hults Pirita f.1999. e.Pirat Pan u.Ruffsi. 43p BIS Guldruss 2004. rek. 2.05,3. Ägs idag av Stuteri Teja (Den enda fuxen vi äger). Pirita är Fux med ljus man & svans. Visas här av mig på Guldruss. Foto:Agge
Pirita har lämnat 3 föl:
- Tejas Jarita. f.05 e.Tejas Monljus. Diplom 41p
- Tejas Pegasus 636 f.06 e.Tejas Monljus. Gdk 2009 41p
- Tejas Mirita f.08 e.Micklas. 39p-08
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Det här är verkligen ingen tråd för mig, annat är som åskådare. På sisådär 25-30 föl och många olika russ i stallet, har det blivit två fuxföl, varav det ena en korsningsponny. Annars brunt och svart för hela slanten.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#32 Så otroligt snygg! :D

Exact 630's storasyster Pärlemo 4545 efter segern i Distriktsmästerskapet i dressyr kat B på Gotland 2009.
Syskonen är e: John Russ 422 och u: Aja 3094 ue: Grane 253
Pärlan har tagit sig till Ungponnyfinalerna i Falkenberg alla år som hon fått vara med och Exact kvalade dit i höstas med finfina 9-9 i hoppning å andra bästa hopponny för dagen. :-))
//M
Stuteri Mariline, www.levidegard.se

#34 Tack, vi tycker också han är fin, men det tyckte inte domaren
, tanken är ju att han skall trava så det spelar ju ingen roll hur han ser ut egentligen…
#36 Så söt bild!

Hults Pirita och Winna
Foto: Frida Erixon
# 40 Vilken vacker stjärn…….

#37 Hur gammal är han nu? Hoppas få se honom på banorna nånting, spännande att se! :) Otroligt snygg iaf :D
#42 Vad roligt att du tycker det, själv älskar jag den!

# 45 Du såg väl fölbilden på Shakiras mamma, Bellis högre upp….

Vi har två fuxar. Lojstas Candlelight e. Juventus och hennes dotter Granös Morninglight e. Uron G.

#43 Tack igen, han blev precis 3 år, förhoppningsvis kommer han kvala under året.
# 51 Den hade jag redan, fick av Bosse Zeitz…..men tack i alla fall!
#52 Jag fick den också av honom.Sparde den på min gamla dator som krachade….så jag har scannat av en dålig papperskopia. Du kanske kan skicka den till mig så jag får den i bättre kvalite´? ostsiv@hotmail.com

)