Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 873 ggr
garrilina
0

God Morgon 10-01-26

God morgon! -10 ute i dag, hundarna rastade och frukosten uppäten. Nu väntar hästarna och lastning av 5 får/lamm på transporten för skjuts till slakteriet. Hittar inte märktången bara de äldre är ju inte märkta med EU märken…

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon i landet!

Nu har kylan åter tagit ett grepp om Huskvarna, -15 ute… Sitter redan på jobbet och dricker lite kaffe medan de tre barnen som kommit ritar och bygger med lego. Slutar tidigt idag och då blir det träning och sen stallet Glad Till kvällen är det en föreläsning som jag tror kan komma att va bra…

Ha en bra dag

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

5- här, de har lovat snöstorm på fjället och det kommer till kusten framåt kvällen. Litet snö till är precis vad vi behöver…

Butiken idag och sedan får jag se vad jag orkar, förkylningen håller sitt grepp ännu. Peter och SImon lastar flytt i Umeå idag.

karisma
0

Morgon på er

Roalgen har ett klart och kallt väder -18,9 Så det blir nog sport att starta traktor idag tycker synd om min gamla f. 1973 Annars en vanlig tisgag ridhuset till em 

ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

God morgon

KALLT igen….-18, fyyyyy!! Vill inte mer nu. Förra veckan "lovade" de plus denna vecka, snacka om fel….

Passar bra att inte köra idag då utan åka och fylla på kylskåpet.

RC71
0

Godmorgon i paradiset!

Lite småkyligt här men har ej tillgång till utetermometer, så jag vet ej graderna. En full jobbardag väntar.

Tittut
0

Morrn allesammans!

Tio friska minusgrader. Tänk, nu har det varit kallt och vackert sen före jul. Vi har haft en tödag sedan dess. Kalas!

Hästar ute, barn i skolan. Bara att sätta igång med passtillverkningen. Några eftersläntrare väntar.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Brrrrr…..

-17 här! Kung Bore har oss verkligen i sitt grepp. Dom, d.v.s. SMHI har lovat snö i dag också, så vi får se hur det stämmer. Mycket ved går det åt i alla fall! Det är lika spännande varje morgon att gå till stallet och kolla vattenledningen. En dag har en vattenkopp varit frusen, men med min gamla hårfön tinar man ganska snabbt…..Enda fördelen med att det är så här kallt är att en del fästingar och parasiter i markerna försvinner!

Ha en bra dag, nu har jag bara tre arbetsdagar kvar!

florence-S
0

God morgon

-8 här. Hästarna dansade så lätt ut eftersom hovslagarinnan var här i går.

#7 Läste ett reportage om att fästingar och småkryp klara sig så bra under snön!! Men iof var det i Enköpings-Posten.

Ha en bra dag

mellanbyns
0

Morrn Morrn!

Nu är även hästarna ute och fåren har åkt. Min frukost är nyss uppäten. Förkylning även här, har gått länge och känt att det varit något som inte riktigt brutit ut… Men ganska pigg än så länge. Idag blir det det vanliga i stallet, och till kvällen blir det gemensamt pyssel med marsvinen och deras burar.

Ha en bra tisdag

Tusen
0

I morse när jag fodrade lösdriftshästarna la sig Fanny ner i snön och började äta sitt frukosthö liggandes. Det är väl det som kallas för frukost på sängen??!!

Tyvärr fungerade inte kameran just då.Rynkar på näsan

Gurkane
0

# 8 Du måste finnas i mina trakter iom Du läser E-P?

Här är det sjukt, lilla dottern har hög feber med huvudvärk. Kanske samma som jag själv dragits med i flera dagar nu även om jag inte blivit sååå sjuk som dottern.

Därmed blir det inte speciellt mkt häst här hemma idag utan bara lunchning och så.

För någon dag sedan kom Lojtas Pawik tillbaka till stallet, ägaren ska på lite semester. A har kört honom lite och min nu sjuka dotter var med på en ridtur igår med honom. Denna gång gick det bra, men nordsvenskarna gillade han inte. För Er som inte vet är Pawik en mkt speciell man, man gör definitivt inte vad man vill med honom utan allt måste ske på hans villkor annars blir det katastrof. Men han är såå go iaf!

Kallt här ute också och även inne känner jag nu. Kanske dags tända pannan? Min panna fullständigt tuggar i sig ved denna vinter. Men ack så rart det är inomhus, speciellt när man varit ute i stallet och kommer hem svettig och eländig.

Ha en fin dag allihopa!

Till Liselott: Ägarbeviset fanns på OKQ8 och gick att hämta ut utan avin! Tack för hjälpen!

Tittut
0

# 11 Så bra att det löste sig!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Nu kommer jag in igen, har under kvällen blåst hårddisken. Nu vankas John Blund! Vi ses imorgon!