Godmorgon 2010-01-25
Godmorgon Russvänner! Hoppas alla Ni får vakna upp till en ny fin dag tillsammans med Era russingar.
Hos mig väntar administrativa uppgifter på fm. Lunchtid vid stallet och em med barnen.
Det är kallt och mörkt ute ännu. ca -10 grader ute. Iövrigt vet jag inte hur dagen kommer bli. Säkert något spännande eller icke inplanerat. Precis som det brukar.

Morrn morrn
Måndag morgon och svart som natten ute, termometern visar på -10. Ska så fort kaffet är uppdrucket bege mig till gymet för ett pass innan en ny veckas jobb kör igång. Det blir en lång dag på jobbet idag eftersom vi har möte ikväll, så denna dagen lär väl bara flyga förbi.
Have a nice day 

Godmorogn i landet!
Även här är det runt -10. Idag blir det butiken och sedan blir det nog inget mer, jag låg hela dagen igår, och orkar nog inte så mycket idag.
Hästarna vilar i form…
Morrn!
Svart som natten även här, tycker jag. Mätaren visar på -10.
Ska köra barn till skolan, åka och tanka och sedan släppa ut hästar och tempa smågrabbar.
På arbetsschemat står ägarbyten, tror jag, om inget panikjobb kommer emellan-
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon
Även i roslagen är det svart och -10 fick börja morgonen med att städa datorn Men nu ska jag gå ut till djuren sedan till ridhuset om jag kommer in i trailern allt är ju fryset Ringa vet för besiktning både valp & häst och en kastrering
ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Måndagsgodmorgon!
Lite "mildare" i dag, bara -14! Nu skall hästarna ut och jag till jobbet! Lite oroligt i natt, vovvarna ville ut 1/2 4, lite för mycket lök i matresterna i gårkväll kanske…..
Ha en bra dag!

God förmiddag
Ny vecka, nya tag. Dagen bjuder på sol och just nu -17 grader. Idag ska jag fixa med det vanliga i stallet, sen kommer AK och ska sko ena inhyrningen och kolla på några andra. Ska även försöka få ordning på allt det nytvättade inne i sadelkammaren.
Ha en bra start på veckan
God ja mer eftermidda här!
Vi har runt - 6 här i Malung. Ingen sol men ljust iallafall.
För mig som jag är ledig så ska jag ta en skidtur och titta på arbetskläder. Sedan blir de hästarna. Longering/tömkörning och prova träns på Mitrus 1 åring. .
Måste jag ringa hovslagaren.
Jo en fråga: Avmasknings medlet Banminth vet 44% tar de bort Springmask???
Läst de någonstans på nätet men blev osäker???…
Ha e de bra!
God Middag!
Strålande sol över Vässentorp! Har varit ute och joggat Wilda en halvtimme idag….var i ridhuset igår och tränade körning med båda. Det gick bra , eller superbra men Njord och Wilda var…hmmm, vild och stressad, phu. Ibland undrar jag om hon någonsin kommer stressa ner och komma till ro. Sån energi hon har. Bara att jobba på! Nu korvstroganoff och ris innan det är dags för jobb!!
Hejsan!
Min dator hemma strejkar och ikväll måste jag rensa bort massa sparat som jag inte behöver.
Vi ses!
# 7 Jo, Banminth tar bort springmask, som hör till rundmaskar. Man kan kolla i Fass vet. om det är något man undrar över. Finns på nätet!