God morgon! 2010-01-24
Skönt med lite helgledighet, igår så städade jag ordentligt så idag finns lite tid över för annat. Funderar lite på vad för slags hästeri det ska bli. Flera stycken står där ute och behöver lite söndagsomvårdnad. Piggskrapan ska i alla fall fram. En liten tur med min just nu enda kör och ridbara kanske, de andra är två högdräktiga vankande damer, två ännu oinkörda och en har numera blivit pensionär på heltid.
Ha det så bra!
Morrn!
- 13 här, och det ser ut att bli en fin dag. Ska förstås åka och titta till mina kastrater som blev överlyckliga igår, när de fick komma tillbaka till John Russ i den stora hagen, efter dryga tre dagar i arrest i en mindre. Glädjen var lika stor fån JR:s sida också.
Om jag hittar ork, ska jag nog försöka städa lite i huset, det kan, som alltid behövas.
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Lika kallt här i dag som i går, -18! En solig fin söndag ser det ut att bli. Första kaffekoppen är urdrucken, nu är det hästarna och stallet som gäller!
Ha en bra dag!

God morgon!
Vaknade av att min schäfer Eddy skällde som sjutton och när jag tittade ut sprang fem av russen utanför hagen. Så det blev till att fånga hästar det första man gör på morgonen
Som tur var hade inte alla 16 djuren sprungit ut och. Irre sprang själv in i hagen och tre av dem sprang själva in i en annan hage. Nu är ordningen återställd igen.
Idag blir det körning och ridning med Irre, Candle och Shahzam.
//Olivia
Morron
Ca -10 här. Hästarna utsläppta och kaffe intages. I em ska jag på körträning med både Wilda och Njord. Ut och åka igen idag alltså, igår var vi visningsobjekt på exteriörkursen i Tranås…..
Morron! -9 i Finland. Hade födelsedagsfest hos oss igår. Så nu är man verkligen sliten. Jobb idag också. Som man helst skulle slippa. :P

God förmiddag! Termometern visade på -7,5 i morse när vi skulle släppa ut och det blåser småspik känns det som i ansiktet. Russe och Dixy Bess fick sitt morgonhö inne för de ska ut på en ridtur snart. Miranda och Garrilina står på tur efter det. Själv ska jag nog gå ut och skotta lite boxar som omväxling..få se om torven är helt tinad i dag den har tillbringat 2 dygn i pannrummet. I kväll blir det Johan Falk. Ska även titta på dokumentären om Järvsöfaks.
Ha en bra dag!

God förmiddag i aldnet!
För min del blir det nog sängläge idag, förkylningen har slagit till med full kraft. Runt 7 minus ute och mulet, har kommit några snöflingor. Ska se om jag får fart påSara så hon kan ta sig ut med någon häst iaf. PEter och Simon ska lossa en flytt i em, så Peter kan inte fara ut med Sara heller.

God eftermiddag!
Idag har jag lite träningsvärk för jag red Bajazzo igår! Känner mig lite busig. Jag vet att det på detta forum skrivits mkt om att man kan som vuxen rida russ och så. Jag är ju 170 cm och väger inte 56 kg längre (god mat kanske?) så jag har känt ett moststånd till att rida mina russ. Hur som helst, Bajazzo är ju färdigvuxen och stark, ganska vältränad i grunden. Jag hade så roligt! Vi tom galopperade. Jag skruvade nog upp lille Bazze-mannen som belv het som en spis men kul hade vi 

God eftermiddag!
Kom precis hem, har varit i stallet på morgonen och ridit Giro därefter var jag iväg och behandlade två hästar med akupunktur och på hemvägen passade jag på att köra förbi macken och tvätta bilen (första tvätten denna vintern…
).
Så nu är jag hungrig och väntar på att maten ska bli klar, sen får det bli ett tag med dammsugaren, diska och plugga… Ska baka lite surdegsbröd med, men det sköter sig ju i princip av sig själv