Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1105 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2010-01-23

Godmorgon i landet Glad

Vid vätterns södra strand är det idag -8, det är fortfarande svart som natten ute och jag väntar på att det ska ljusna så jag kan ge mig ut på en promenad.

Sen ska jag upp till stallet och rida Giro, därefter bär det av en sväng till Tranås med Elvis. Vi ska gästspela lite på exteriörbedömningskursen och han ska bli synad i sömmarna av deltagarna. Han ser ju ut som en unghäst kan göra haha, så jag ser det bara som nyttig träning.

Ha en bra dag!

karisma
0

Moprgon på er där ute

Roslagen är grå med en kyla på -12,5 burr Hästarna morgon fodrade men ej mockat ännu Tänker sitta i soffan och njuta av morgon fikat en stund innan hundarna får sitt Sedan är det ut i kylan igen får se vad resten sv dagen bjuder på

Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

Lite kallare än det har varit sista tiden, men långt ifrån -25 och så.

Elin och hennes kompis sover än. Tänkte ta och kasta ut granen idag.

Ska förstås kolla till valackerna idag och se hur de mår. Funderar på om jag ska ta Elin och en kompis med mig på bio i kväll. Vi är ju gräsänkor hon och jag. Något förslag vad som kan passa en 6,5 åring?

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon! -4,6 i Leksand, halvgrått tror jag. Jag är fortfarande mätt efter gårdagens festligheter hos Stuteri Brudvik. Ingen speciell anledning hade vi, bara träffades ett gäng och hade trevligt och åt gott utan större åthävor.

#2 Har ni ingen biograf i Märsta eller Knivsta? Annars går det flera skojiga filmer i Uppsala. Det regnar köttbullar i 3D, kanske? Eller Lilla Spöket Laban?

MagganS-B
0

God Morgon Sverige!

-18 har vi haft i natt, och ännu är det -15-16! Kallt för att vara Gotland, men så bor vi också i ett s.k. "köldhål"! Jättevackert är det ute med all rimfrost på träna. Värmen har varit på i stallet i natt, peppar peppar, har ännu inte vågat mig ut! Måste gå alldeles strax, eftersom jag skall till jobbet till 10!

Ha en bra lördag!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

# 2 Eller Alvin & gänget II, om ni inte redan sett den. Poppis bland barnen.

Här blir det mer judoträning, då sonen ska gå på sin första tävling nästa helg, och då måste han gå på en extraträning idag visade det sig.  Jag har erbjudit mig att städa huset om jag slipper åka till stan, få se vad responsen blir.

Sen ska dottern och jag tolka, hoppas det blir lite "varmare" först.

Ha en bra dag!

garrilina
0

God Morgon! Vad kallt ni har där nere i söder…här uppe är det bara  -3 och grått ser ut som det kan bli snöfall. Unghunden tyckte det var dax att gå upp vanlig tid vid halv sex, höll inte riktigt med där… Ska gå ut och vända på torvbalarna som står på smältning i pannrummet så de förhoppningsvis går att använda i em. Dagen kommer att förflyta som vanligt på helgerna stallgörat i långsammare takt. En av våra inhyrningars matte fyller 18 år i dag så där blir det nog krogbesök till kvällen…..själv satsar jag nog på stickningen och tv:n.

Ha en bra dag!

GranoStall
0

God morgon!

Cissi är på extriörkurs men som tur är kommer våra medryttare idag och hjälper till med träningen av hästarna. Det blir ridning och körning med sex av hästarna.

Även vi ska kasta ut granen idag. Men på förmiddagen är jag tvungen att plugga liteRynkar på näsan

Liselotte jag såg Planet 51 med min systerson som är sex år. Han tyckte den var mycket bra.

//Olivia

savrarpstuteri
0

#2 tipset du fick av Pernilla om att se lilla spöket Laban gjorde mej sugen att låna ett barnbarn och titta på den Glad!

Hoppas ni får en mysig biodag Glad!

VeronicaP
0

God morgon .

här är det -5 grader och lite kallare igen. Nu är det snart minsta sonen som ska åka på bandy träning och sen i kväll kommer sambons syster och man , då är det bastu och Wiii som gäller :)

Ha en bra dag där ute !!!!

Tittut
0

Tjejerna röstar på Alvin och gänget 2, så det får nog bli så.

StuteriSolo
0

God morgon i landet!

Sov litet länge idag, så jag hann inte ens titta på datorn hemma. 13 grader i köket var det, det hann bli 16 innan jag for… Butiken och sedan handla, få se om någon häst får sig en dust. Har roat mig med att hosta halva natten, så det kanske inte blir så.

Verkar folktomt på stan, men jag mötte massor av bilar på väg till skidstadion så jag tror jag vet var alla är…

Pernille-G
0

Här håller det sig kring -5 och solen kom precis fram.

I eftermiddag åker jag till Stockholm för en söndag med sonen. På måndag ska jag vidare till Uppsala, Centrum för biologisk mångfald, SLU, och möte i NAPTEK (Nationellt program för lokal och traditionell kunskap relaterad till bevarande och hållbart nyttjande av biologisk mångfald). Programmet är en del i Sveriges genomförande av konventionen om biologisk mångfald. Bland mycket annat faller också lantraserna och den lokala kunskap som finns om den in under detta (jag är med i rådet som forskare i humanekologi). Det brukar bli intressanta diskussioner.

Tittut
0

# 12 Det låter jätteintressant. Fortsätt ditt fina arbete för russen!!