Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 504 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-01-21

Godmorgon i landet!

Runt tio minus ute, och inte så varmt inne då det bara blev eldat någon timme igår morse. Idag får Sara stiga upp innan jag far och fortsätta elda så det blir varmt inne igen.

Förkylningen är litet bättre, och SM-cirkusen här i byn har dragit igång, skidor är populärt här. SKidstadion ligger alltså här i byn och det blir plötsligt en intressant resa till jobbet med nya hastigheter och mycket trafik.

karisma
0

Morgon på er

Roslagen bjuder på -0,9 och lätt blåst och halt väglag Igår när jag åkte till mötet ca en mil räkna jag till 8 avåkningar, så det gäller att vara lätt på gasen Inga vilda planer för dagen så få se vad som händer

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Vid Vätterns södra ände står termometern på -2,5, behagligt vinterväder då vill säga. Igår kväll var jag på andra omgång i buggkursen, såååå himla kul Skrattande Man är sådär glad efterår när man åker hem, vä hemma så kollade jag på handbollen, men jaaa… vad ska man säga?! 

Idag blir det snart utsläpp i stallet och sen jobb, efter jobbet blir det en ridtur på Giro och sen kolla på Håve på TV:n.

Have a nice day Glad

Tittut
0

Morrn!

-4 här och det börjar ljusna. Ska åka och släppa ut hästar snart och kolla statusen på våra nya kastrater. Sedan blir det skrivjobb hemma.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Hästarna utsläppta och nu är det kaffe som gäller. I dag ska hästarna vaccineras.

Ha en skön torsdag.

Pernille-G
0

God Morgon!

Det är -4. Snart ska sto och föl få en ny storbal. Pojkarna står fortfarande inne och äter. I går satte jag 2-åriga Toke ihop med pappa Tor. Det gick bra. Nu ska de gå tillsammans i den ena lösdriften.

Inga föreläsningar så det blir hemmajobb idag. Det gäller att hålla i gång vedeldningen.

Ha en bra dag!

wilson
0

Godmorgon!

Makens födelsedag idag så ikväll blir det tårta!

Dressyrträning med Trofe står också på schemat.

Lite blåst och nån minusgrad bjuder gotland på idag….

Ha en bra dag!

ryttarn
0

Godförmidag!

Här i värmland är det -4,4 och lätt snöfall. PAlle är utsläpt till sina småbröder och monis står fortfarande inne med morgonhöt, skall köra honnom någon mil idag.

I övrigt på programmet står tömkörning av Palle och fortsatt vagnsträning med Sunny. All träningsverksamhet har egat nere en vecka påga alla Palles rymningar, men nu får vi hoppas att det är slut på dom.

Ikväll blir det utvecklingssamtal på med grabben och hans fröken.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God Middag!

Här är lite sol, lite vind och ca. -3-4. Stallet är fixat och ved inkörd. Nu skall här kokas ärtsoppa! Både att ätas i kväll och det blir säkert några burkar i frysen också!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Hallojsan!

Här vare lugnt i huset, hästarna är avklarade för dagen och jag ska nu lagaa lite mat och lägga mig i soffan och läsa lite. Det blir bara dottern och jag, och hon har önskat lövbiff med klyftpotatis och sås.

God kväll!