Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2218 ggr
thilda-
0

försäkringar

tänkte göra en liten koll om vart har ni era häst/-ar försäkrade någonstans och hur är dom försäkrade och hur mycket betalar ni imånaden/kvartal??

själv så har jag agria bas liv & användbarhet 16.000kr och Bas veterinär vård 60.000kr, men jag funderar på att byta helt och hållet till något annat men jag vet inte vad riktigt…

ryttarn
0

Jag har oxå Agria, lite olika försäkringar för olika hästar. Kollade för ett drygt år sedan och då var väll egentligen IF billigast, men dom kunde inte matcha gårdsförsäkring och bilförsäkringar så jag blev kvar i Länsförsäkringar/Agria för jag vill ha allt i ett försäkringsbolag.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[cancan]
0

Vi hade Agria innan men när vårt försäkringsombud gick över till Sveland så följde vi med.. Dock är vi inte speciellt nöjda.. Blev mycket dyrare än Agria.. Tyvärr kan vi inte byta än, då vi haft lite sjuka hästar o så.. Men vi funderar på att gå över till If..

RC71
0

Har haft Sveland i många,många år. Mkt nöjd på alla sätt och vis!

För mej är dom billigast med bäst villkor.

hannibal-roll
0

Jag har den ena i Sveland och den andra i If. Fick räkning från If i veckan, kostar dryga 1600 per år med maximal bonus, för ett 7 årigt russto 15 000 liv+anv. och 50 000 vet.vård med fast självrisk 2500. Har liknande försäkring hos Sveland till valacken, fast där är det inte fast självrisk, kostar lite mindre ca 1200 förra året med maximal bonus. Är nöjd med båda bolagen. Tycker man ska tänka sig för innan man byter försäkringsbolag eftersom man oftast får reservationer på gamla skador, gäller även skador upptäcks när häste är försäkrad i det nya bolaget men som bedöms ha uppkommit tidigare.

Tusen
0

Vi har IF och eftersom vi har många hästar i olika åldrar är IF övelägset billigast. Dessutom är det en fast självrisk som man själv får välja (premien baseras på ditt val). Avskyr AGRIAS självrisk + 20 % ytterligare. Bläää!

annelie-huskvarna
0

Jag har inte mina hästar försäkrade, lägger undan 500 själv varje månad på ett eget försäkringskonto. Började med detta i okt/nov 2008, innan dess hade jag Agria i 16 år. Behövde aldrig utnyttja min försäkring hos Agria.

ryttarn
0

#6 Har många gånger funderat på att göra som du, men har hittils varit för "feg". Har faktiskt haft rejäl nytta av min försäkring en gång, men inte täcker det alla premier genom åren.

Jerker Klang,

www.isil.se

Hagelberg
0

Mina hästar är oförsäkrade och jag sparar pengar istället.

hermitage
0

mina hästar är försäkrade i IF

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

RC71
0

#5 Den möjligheten finns även hos Sveland.

#6 Problemet är väl att har man många hästar så behöver man spara ihop väldigt mkt pengar för att ha råd att behandla fler än en inom kanske en kort tid.

VeronicaP
0

Via har Sveland och fast självrisk på någon av hästarna men vi tjänade bra på att byta bolag vi

ryttarn
0

#10 Jag kan ju bara se historiskt. Vi har de senaste 6 åren haft 8 - 15 hästar (varierar lite). Under dessa år har vi betalt drygt 100.000:- i försäkringspremier. En häst har vi under dessa år fått behandla till en kostnad som överskridit självrisken. Sedan kan man ju aldrig säga att det kommer förbli så, men statistiskt så känns inte russ som den mest skadedrabbade rasen och jag har en känsla av att våra premier betalar väldigt mycket av andra rases skador.

Undra om Russavelsförbundet skulle kunna förhandla till sig en medlemsförsäkring. På den tiden jag körde HD hadde HDCS en specialförsäkring för oss medlemmar som kostade ca 25% av vad en ordinär mc försäkring kostade. Tycker att russavelsföreningen som "kollektiv" skulle vara en tillräckligt intresant grupp för försäkringsbolagen.

Jerker Klang,

www.isil.se

RC71
0

#12 Hos Sveland bär varje ras sina egna kostnader. Russ ligger i lägsta premienivån.

Jag har haft väldigt lite användning av mina försäkringar under dom gångna 20 åren, men sista året har oturen varit framme mer än en gång och jag är mkt glad att jag har försäkrat. Utan försäkringar hade jag fått punga ut med långt mer än 100.000kr…

[Croneld]
0

Jag har några försäkrade i Sveland och årskostnaden ligger på runt 1300kr, där har jag dragit ned på livförsäkringen senaste året. Huvudsaken är att om olyckan är framme kan jag få hjälp med vet.kostnaderna. Har vanlig A1.

De i Agria är lite dyrare och där har jag högre livförsäkring just på de hästarna, funderar på att byta när det är dags.

Elshira
0

Har Sveland, billigaste priset för vad man får. Har dessutom aldrig varit problem med att få ut pengar eller liknande och de besiktar dessutom äldre hästar! =)

Hakuna matata!