Glöm inte utställningen i Hedemora 14/2!
Påminner om att anmälningstiden för Dalarnas Ponnyavelsförenings utställning den 14/2 vid Hedemora Ridklubb går ut den 20/1.
Domare: Ronny Johnsson och utställningen är öppen för alla ponnyraser och är även avelsvärderingsgrundande.
Propositioner finns på www.dalaponnyavel.com
VÄLKOMNA att fira alla hjärtans dag med oss i Dpf!
Hur många är anmälda?
#1: Är nog inte räknat exakt men det finns platser kvar ännu.
#2 ok.
Jag är sugen på att åka dit…. Men de är ju de när de är en bit att åka till Hedemora från Malung. Och så vill jag inte uppleva samma som när de var till Falun 17 okt 09. Extrem blixt halka.
Hade ju varit kul o ställa ut dom båda. Har ju någon dag på mig att bestäma mig!
Vad menas när de står avelsvärderingsgrundande.????
# 3 Att ponnyns resultat kan tillgodoräknas vid avelsvärdering (fd premiering), se markerad text nedan vad som gäller för ston:
- för avelsvärdeklass G I, för ston lägst fyra år som haft minst en avkomma efter för rasen godkänd hingst och dessutom har bra meriter, t ex erhållit diplom eller minst två guld på utställning, eller framstående tävlingsmeriter
- eller om du ska visa ditt sto för höjning av avelsklass, så är det bra att hennes avkommor har meriter, och de kan vara fina utställningresultat , se här!
(Självklart är det också meriterande för godkända avelshingstar och även att deras avkommor har meriter, och i detta fall i utställningsringen som frågan gällde.)
#4 Tack…